logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۰۳۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

حضرت فاطمه معصومه(س) بهترین الگو برای تربیت زنان و دختران در جامعه است

حضرت-فاطمه-معصومه(س)-بهترین-الگو-برای-تربیت-زنان-و-دختران-در-جامعه-است
رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان با بیان اینکه اول ماه مبارک ذی القعده سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر نامگذاری شده است گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) بهترین الگو برای تربیت زنان و دختران در جامعه است.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) بهترین فرصت برای پذیرش سیره و منش این بانوی پاک دامن می‌باشد اظهار کرد: درباره زهد و تقوای حضرت فاطمه معصومه(س) روایات و بیانات زیادی عنوان شده است.

وی افزود: یکی از بزرگترین نعمت‌هایی که خداوند رحمن و رحیم شامل حال حضرت معصومه(س) نمونده است انتساب ایشان به خانه وحی و امامت است.

رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان عنوان کرد: به راستی که معنای معصومه(س) پاکی و عصمت می‌باشد ایشان نشانه تقوا برای دختران جوان است تا الگوی مناسبی برای جوانان در جامعه باشند.

حجت الاسلام جعفری گفت: حضرت معصومه(س) مانند چراغ راه برای دختران هستند که الگوگیری مناسبی برای زندگی از ایشان داشته باشد تا به موفقیت برسند کسانی که ائمه(ع) را در زندگی الگو خود قرار دهند موفق خواهند بود.

وی تصریح کرد: علم آموزی را زیر سایه پدر بزرگوار شان فرا گرفت و در رعایت حد و حدود با نامحرمان زبان زد خاص و عام است ایشان به راستی الگوی عصت و پاکی هستند.

رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان اذعان کرد: حضرت معصومه(س) از نظر مقام علمی و تسلط به مفاهیم قرانی و دینی از زمان جد بزرگوارشان پیامبر اکرم(ص) تا پد بزرگوارشان بودند.

حجت‌الاسلام جعفری ابرازکرد: در زمان غیبت پدر بزرگوارشان اصول فقه را تبیین و پاسخگوی سوالات افراد مختلف در زمینه دین مبین اسلام بودند و در راه تبیین دین مبین اسلام زحمات زیادی را متقبل شدند.

وی افزود: ماه ذی القعده ماه اجابت دعا نامگذاری شده است بر مسلمانان این مژده که درهای رحمت در این ماه عزیز بر روی عموم باز است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر