logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۰۳۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

تقویت اعتقادات جامعه در گرو ترویج عفاف و حجاب است

تقویت-اعتقادات-جامعه-در-گرو-ترویج-عفاف-و-حجاب-است
رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان با بیان اینکه تاثیر مثبت حجاب در جامعه باعث استحکام خانواده می‌شود گفت: تقویت اعتقادات جامعه در گرو ترویج عفاف و حجاب است.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه رعایت حجاب درجامعه سلامت روان افراد را در پی خواهد داشت اظهار کرد: اهمیت حجاب یکی از ارکان مهم در تقویت اعتقادات، فلسفه حجاب و عفاف است.

وی افزود: یک باور غلط در جامعه مرسوم شده است و آن حجاب را باعث محدودیت بانوان تلقی می‌کنند و این امر باعث جبهه‌گیری‌های بسیار در این مقوله شده است.

رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان عنوان کرد: همانطور که رعایت بسیاری از قوانین برای بشر لازم و اجباری است رعایت حجاب نیز امری طبیعی برای سلامت جوامع است.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: ترویج اعتقادات دینی در جامعه مستلزم آگاهی در امر رعایت حجاب می‌باشد این را باید پذیرفت حجاب تنها برای بانوان در جامع نیست بلکه مردان برای حضور در جامعه  باید حجاب داشته باشند.

وی گفت: پیامد عدم رعایت حجاب در کشورهای غربی به وضوح بیانگر ویرانی آن جوامع را مطرح می‌کند و آسیب‌های اجتماعی زیادی در گروه عدم رعایت حجاب در جامعه وجود دارد.

رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان ابراز کرد: عدم رعایت ضوابط دینی مشکلات متعددی در پی خواهد داشت زمانی می‌توانیم با صراحت از آرامش در جامعه صحبت نماییم که رعایت حجاب را پذیرا باشیم.

حجت‌الاسلام جعفری گفت: وقتی کشور قوانین مشخص دارد که در این باب برای حضور در جامعه پوشش مناسب را لحاظ کرده است و قانون می‌تواند برای رعایت پوشش به ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز نفوذ کند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر