logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۰۳۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

حجاب قرآنی و نقش آن در نهاد خانواده امری مهم است

حجاب-قرآنی-و-نقش-آن-در-نهاد-خانواده-امری-مهم-است-
معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه پوشش و حجاب بر گرفته از آیات الهی است گفت: حجاب قرآنی و نقش آن در نهاد خانواده امری مهم است.

زینب صالحی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه فلسفه وجود حجاب حفظ و کرامت مقام والای زن در جامعه می‌باشد اظهار کرد: رعایت حجاب در جامعه باعث تعالی، کمال و جایگاه ویژه برای زنان می‌شود.

وی افزود: با توجه به مقوله پوشش و حجاب زن در جامعه باید عنوان کرد رعایت حجاب قرآنی در جامعه بر گرفته از آیات الهی و سیره نبی در تمام عصرها می‌باشد و رعایت کردن به آن لازم و ضروری است.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد: قرآن کریم دین را مسئله فطری دانسته و عنوان کرده است دین بنیان‌گذار طبیعی‌ترین قوانین موجود بشر است و دیگر دستورات بر گرفته از فطرت بشری است.

صالحی گفت: بر همین اساس حجاب و پوشش اسلامی یکی از عوامل انسان ساز در جامعه است لباس پوشیدن و حفظ شان و شخصیت لباس از شئونات اسلامی به شمار می آید.

وی تاکید کرد: رعایت حجاب امری مهم در جامعه است و رعایت امر مهم بر همگان لازم و ضروری است زمانی که زنان حجاب خود را در جامعه رعایت کنند نه تنها خود بلکه جامعه و افراد موجود در آن آرامش را احساس خواهند کرد.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران استان زنجان ابراز کرد: اگر زنان به کرامت و هویت انسانی خود آگاه باشند رعایت حجاب را برای خود واجب دانسته و به این امر اصرار می‌ورزند.

صالحی عنوان کرد: در بحث حجاب در قرآن زنان به عنوان یک انسان در نظر گرفته می‌شوند به طوری که بعد جسمی و روحی زن مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: قرآن کریم پوشش زن را نشانه عفت و پاکدامنی وی معرفی نموده است و بر آن اصرار ورزیده است و رعایت حجاب را نشانه تقوا الهی برشمرده است و رعایت حد تقوای الهی بر همگان لازم است.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران استان زنجان تاکید کرد: رعایت عفت و حجاب مایه‌ بهره‌مندی زنان از آمرزش الهی می‌گردد و رعایت حجاب سبب خیر و برکت برای جامعه است.

صالحی ادامه داد: در بحث حیا همان شناخت حد و مرز در ارتباط با نامحرمان در جامعه است زمانی حد و حدود در جامعه میان زنان و مردان آن جامعه تفکیک و رعایت شود جامعه سالم رقم خواهد خورد.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر