logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۰۳۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار نیک‌پی در گفتگو با موج‌رسا:

کاروانسرای تاریخی نیک‌پی میزبان جشنواره بادبادک‌ها می‌شود

کاروانسرای-تاریخی-نیک‌پی-میزبان-جشنواره-بادبادک‌ها-می‌شود
شهردار نیک‌پی گفت: در شهر کوچک نیک‌‌پی علاوه بر به پرواز در آمدن بزرگترین و طولانی‌ترین بادبادک جهان به همراه پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بنر سردار حاج قاسم سلیمانی با بادبادک مذکور به پرواز در خواهند آمد.

رضا اشرفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ۲۹ اردیبهشت ماه جاری در جشنواره بادبادک‌های شهر نیک‌پی علاوه بر به پرواز درآمدن بزرگترین و بلندترین بادبادک جهان، کلاس آموزش ساخت بادبادک‌های دست ساز توسط استاد غلامرضا قربانیان پدر؛ بزرگ بادبادک‌های ایران برای کودکان در این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در کاروانسرای ۵۵۰ ساله نیک‌پی برگزار خواهد شد افزود: در این جشنواره علاوه بر آموزش و به پرواز درآوردن بادبادک‌ها، غرفه‌های طبخ غذاهای محلی آماده خدمات‌رسانی به میهمانان از تمام نقاط استان است.   

شهردار نیک پی اذعان کرد: در این جشنواره غرفه‌هایی برای طراحی و نقاشی کودکان، کتاب، صنایع دستی تصویر برداری با لباس‌های محلی آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به میهمانان است.

اشرفی گفت: این جشنواره روز جمعه ساعت 10 صبح در شهر نیک‌ پی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رکوردهای ثبت شده در خصوص طولانی‌ترین پرواز بادبادک مربوط به کشورهای مالزی و چین به ترتیب ۸۰ و ۱۰۰ عدد بوده است، تصریح کرد: این در حالی است که اولین پرواز بادبادک در زنجان به تعداد 40 عدد بود و بعدها به ترتیب 60، 120، 205 رسید.

شهردار نیک‌پی اذعان کرد: این بار قرار است در شهر نیک‌ پی رکورد استاد غلامرضا قربانیان توسط خودشان ارتقاء یابد.

وی تصریح کرد: بنا به گفته استاد قربانیان طراح و سازنده طولانی‌ترین بادبادک جهان، این بادبادک دست ساز بوده و در ابعاد 40 در 40 و به طول 500 متر با لیدر است که این بادبادک جمعه ساعت 13:30 در شهر نیک‌‌پی به نمایش و پرواز در خواهد آمد.

اشرفی بیان کرد: شهر نیک‌پی (زنجان)، شهری از توابع بخش زنجانرود شهرستان زنجان در استان زنجان است و مرکز بخش زنجانرود شهرستان زنجان است. این کاروانسرا دارای قدمت ۵۵۰ ساله در زمان شاه‌عباس دوم در مسیر یکی از راه‌های‌ مهم بازرگانی فلات ایران ساخته‌شده است کاروانسرای عباسی نیک‌پی روزگاری محل گذر و استراحت کاروان‌های نظامی و تجاری و بوده است. برگزاری چنین جشنواره‌هایی در شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی همچون این کاروانسرا موثر خواهد بود. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر