logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۰۳۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفتگو با موج رسا خبر داد:

تولد 30 نوزاد با اجرای طرح نفس در استان زنجان

تولد-30-نوزاد-با-اجرای-طرح-نفس-در-استان-زنجان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان از طریق مشاوره و روانشناسی در قالب تیم‌های مختلف در سطح استان فعالیت دارد گفت: قانون جوانی جمعیت در مقابله با سقط جنین در دستور کار قرار گرفته است.

حسن بختیاری در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه انجام طرح نفس در استان زنجان با پیشرفت چشمگیری همراه بوده است اظهار کرد: 200 نوزاد از طریق طرح نفس در استان زنجان طی فرآیندی از سقط نجات یافته‌اند.

وی افزود: یکی از محورهای قانون برای جوانی جمعیت مبارزه و پیشگیری از سقط جنین‌های سالم است و تمام خدمات تشخیصی و درمانی زیر نظر خیرین استان زنجان برای مادران باردار که از سقط جنین منصرف شده‌اند به صورت رایگان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زنجان انجام می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد: سقط جنین از ابعاد مختلف در جامعه نیاز به بررسی دارد یکی از ابعاد مورد بررسی جنبه دینی است که سقط جنین را حرام اعلام نموده و ابعاد بعدی مربوط به قانون افزایش جمعیت است.

بختیاری گفت: از زمانی که طرح نفس در استان کلید خورده است خانواده‌های مختلفی برای انجام مشاوره به این مراکز مستقر در سطح استان مراجعه نموده و مورد مشاوره قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: استان زنجان رتبه اول کشور در طرح نفس را به خود اختصاص داده و از طریق طرح نفس جنین‌های زیادی از سقط نجات پیدا کرده است که از طریق طرح نفس فعلا 30 نوزاد در استان زنجان متولد شده است و طرح نفس مخفف کلماتی چون نجات فرزندان سالم از سقط است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر