logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۰۳۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 10 دقیقه ]
اهم موارد مطرح شده در نماز جمعه این هفته شهرستان‌های استان زنجان:

بانک‌ها با افزایش قیمت خدمات خود سالانه چندین میلیارد از حساب مردم برداشت می‌کنند

بانک‌ها-با-افزایش-قیمت-خدمات-خود-سالانه-چندین-میلیارد-از-حساب-مردم-برداشت-می‌کنند
بانک‌ها با وجود بهره‌مندی بی‌حساب و کتاب از موجودی مردم، هر چند وقت یک بار به اختیار خود، قیمت خدمات را افزایش داده و یا به ایجاد رویه درآمدزای جدید می‌کنند و سالانه چندین میلیارد از حساب مردم برداشت می‌کنند.

به گزارش موج رسا; در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان‌های زنجان به موارد مختلفی از جمله لزوم برخورد جدی با عاملان شهادت شهید مهدی هادی، لغو امتیاز تنباکو، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، افزایش قیمت خودروهای منتاژی، برخورد جدی با قاچاق و فساد اقتصادی، سیاسی و اخلاقی در جامعه، تقویت سازمان بسیج سازندگی مطرح شد. 

انتقاد از وزارت صمت و فشار بر شورای رقابت برای افزایش قیمت خودروهای مونتاژی

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره با اشاره به لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت‌الله میرزا حسن شیرازی گفت: امام خمینی(ره) فرمودند امیدوارم ملت ایران با هم باشند و عزت خودشان را حفظ كنند. ما قبلًا وابستگى ذلت‌بارى داشتیم كه محمدرضا قبول كرده بود و ما در مقابل آمریكا یك عبد ذلیل بودیم، ولى ایران این ذلت را شُست و عزت پیدا كرد. شكم و نان و آب میزان نیست، عمده شرافت انسانى است و شرافت به این نیست كه انسان دستش را روى سینه بگذارد تا چند شاهى به او بدهند، بلكه شرافت انسانى به این است كه در مقابل زور بایستند و جوانان ما ایستادند.

وی ادامه داد: با این اقدام انقلاب به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و کشور که در دوران پهلوی به‌شدت تحقیر شده بود در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت.

وی در ادامه به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، اشاره کرد و افزود: با وجود برخی موانع، نمودی دیگر از اقتدار محور مقاومت در غرب آسیا به فرماندهی ایران اسلامی است. 

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه وزرای خارجه اتحادیه عرب روز یکشنبه در قاهره طی یک نشست مشورتی پشت درهای بسته درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب پس از غیبت ۱۲ساله، توافق کردند گفت: این تصمیم اتحادیه عرب چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای در موضع قبلی آن در باره سوریه محسوب می‌شود.

وی اذعان کرد: درخواست بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، در حالی است که سران این اتحادیه به اتفاق خواهان سقوط بشار بودند. آن‌ها به این هدف نرسیدند و بشار به عنوان متحد استراتژیک ایران در قدرت ماند و صفحه‌ درخشان دیگر بر صفحات پیروزی و عزت ایران افزوده شد. این در حالی است که چرخش اتحادیه عرب به سوی سوریه در حالی است که متحد آن‌ها یعنی آمریکا هنوز خواهان سقوط بشار اسد و مخالف تقویت اوست. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور در تحلیل عوامل دخیل در تصادفات جاده‌ای، عنوان کرد: باید سهم عوامل مختلف به صورت علمی بررسی شود؛ اگر چه متوجه کردن سهم عمده تصادفات آسان است، اما واقعیت موجود نشان می‌دهد که سهم خودرو و جاده به ویژه در تشدید مصدومیت و بالا بردن میزان مصدومین و فوتی‌ها کمتر از عامل انسانی نیست.

وی در ادامه با انتقاد از تعیین کارمزد برای کارتخوان توسط بانک‌ها گفت: بانک‌ها با وجود بهره‌مندی بی‌حساب و کتاب از موجودی مردم، هر چند وقت یک بار به اختیار خود، قیمت خدمات را افزایش داده و یا به ایجاد رویه درآمدزای جدید می‌کنند و سالانه هزاران میلیارد از حساب مردم برداشت می‌کنند. 

امام جمعه خرمدره با انتقاد از وزارت صمت و فشار بر شورای رقابت برای افزایش قیمت خودروهای مونتاژی گفت: وزارت صمت باید به این سؤال پاسخ دهد که وزیر مردم است یا چند شرکت خودروساز؟ اصولاً اگر تولید خودروهای مونتاژی ارزبری بالا دارد، چه الزامی برای تولید داریم، بهتر نیست خود خودرو را وارد کنیم که به نفع مصرف کننده هم باشد؟

 

لزوم حمایت جدی از سبزپوشان امنیت و برخورد با عاملان شهادت شهید مهدی هادی

امام جمعه ماهنشان، حجت الاسلام محمد‌رضا علی اکبری نیز در خطبه این هفته نماز جمعه ماهنشان اظهار داشت: شهدای امنیت تربیت شدگان نهضت مقدس معمار کبیر انقلاب اسلامی می‌باشند که با نثار خون خود از آرمان های والا و متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع می‌نمایند.

 وی ضمن تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه شهید مهدی هادی که در راه مبارزه با قاچاق کالا و در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری به درجه رفیع شهادت نائل آمدند گفت: باید حمایت از سبزپوشان انتظامی در سراسر کشور انجام شود و برخورد جدی و هرچه زودتر با مسببان و مبشرین شهادت این شهید عزیز انجام شود.

امام جمعه ماهنشان ضمن درخواست مبارزه جدی و بی‌امان با قاچاق کالا تاکید کرد: باید حمایت مردمی از ماموریت‌های پلیس جان برکف و حمایت قضایی و حمایت تمامی سازمان‌های دولتی از ماموریت‌های پلیس انجام شود.

وی به سالروز تاسیس بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری و هفته بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری «بسیج سازندگی بهترین مسیر هدایت امکانات به مناطق محروم است».

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور هدف از تشکیل بسیج سازندگی را استفاده از نیرو و نشاط جوانان برای سازندگی کشور دانست و تقویت و توسعه فعالیت بسیج سازندگی را خواستار شدند و همچنین از زحمات بسیج سازندگی در شهرستان ماهنشان و در مناطق محروم مخصوصاً در حوزه آبرسانی، اشتغالزایی، کشاورزی، احداث و تکمیل مساجد و خدمات متعدد دیگر تشکر و قدردانی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی باعث ضربه به مشروعیت و مقبولیت نظام می‌شود یادآور شد: در هر جا فساد به وجود آید مثل زخم واگیر می‌باشد و سرایت میکند و شرط لازم در مشارکت مردمی باید صحنه‌های مختلف عاری از فساد باشد.

 امام جمعه خرمدره راهبردهای مبارزه با فساد را ۱- عدم برخورد شعاری با مبارزه با فساد ۲- رسیدگی قاطع و بدون تاخیر ۳-تبیین و شفاف سازی ۴-هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی با یکدیگر ۵-بهره گیری از نیروهای متعهد در مبارزه با فساد اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب که در روز یکشنبه هفدهم اردیبهشت در اردن اتفاق افتاد گفت: یک واقعی بزرگ است نماد شکست راهبردی ائتلاف جهانی علیه جبهه مقاومت پس از ۷ هزار و میلیارد دلار هزینه و این بازگشت مجدد کرسی سوریه در اتحادیه عرب به دولت قانونی دمشق ثمره ۱۲ سال مقاومت و حاصل جمع پیروزی در میدان بود که دست دیپلماسی را بر سر میز مذاکره پر کرد این اتفاق مهم البته نتیجه دیپلماسی منطقه ای دولت سیزدهم برای حل اختلافات با حکومت سعودی و سایر هم‌پیمانان منطقه‌ای بود.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به اینکه مخالفت آمریکا با توافق عربستان و یمن برای پایان دادن به جنگ دلایل زیادی دارد گفت: اولین و مهمترین دلایل اینکه آمریکا تمایل ندارد پایان این جنگ بدون مشارکت آمریکا محقق شود. دومین دلیل آمریکا بر این باور است که پایان جنگ به نفع محور مقاومت در منطقه و به ضرر منافع رژیم صهیونیستی می‌باشد سومین دلیل علاقه آمریکا به فروش تسلیحات جنگی خود و درآمد هنگفت از بازار جنگ یمن از جیب عربستان و امارات.

وی با اشاره به لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت الله میرزا حسن شیرازی در سال ۱۲۷۰ شمسی ؛ گفت: این نشانگر قدرت مرجعیت شیعه و نشان از اعتقاد راستین مردم ایران می‌باشد و همچنین نشان از پستی کشورهای انحصارگر می‌باشد.

برخورد سریع با عاملان جنایت شهادت مهدی هادی مطالبه مردم از قوه قضائیه است

حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه قیدار نیر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قیدار اظهار داشت: جنگ ترکیبی امروز هم که مبتنی بر پایه جنگ شناختی است، دو عنصر جبهه و نقشه دشمن باید شناسائی شود اگر این دو عنصر شناسایی نشود، جنگ مغلوبه خواهد شد.

وی افزود: هدف جنگ شناختی امروز، اثرگذاری و ایجاد تغییر در ادراک و فهم، شعور و شناخت، اعتقادات و تغییر باورها است.

امام جمعه قیدار با اشاره به 24 اردیبهشت سالروز لغو امتیاز تنباکو در پی فتوای آیه الله مجاهد میرزا محمد حسن شیرازی گفت:

یکی از خصلت‌های ذاتی شیعه از ابتدا تا کنون مقاومت و قیام در برابر دیکتاتوری و ظلم است که در تمامی تاریخ شیعه به چشم می‌خورد و علما و مراجع پرچمدار این مبارزات هستند.

وی افزود: نهضت تنباکو در تاريخ کشور ما يک نقطه روشن و سرآغاز تحولات مبارک و نماد اقتدار مرجعيت معظم شيعي است که زمينه را براي حضور روحانيت شيعه به شکلي عملي در عرصه سياست فراهم کرد.

حجت‌الاسلام موسوی همچنین با اشاره به 24 اردیبهشت یوم النکبه گفت: در حدود هفتاد سال قبل یكى از شوم‏ترین حوادث تاریخ كشورهاى اسلامى، یعنى اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستى رخ داد و رژیم جعلى صهیونیستی تاسیس شد البته باید توجه داشت استعمار پیر انگلیس؛ بنیانگذار حقیقى نكبت صهیونیست‏ها در فلسطین در قبل از این تاریخ است. برای این که سالروز تاسیس این شجره خبیثه در حافظه مردم بماند ۲۵ اردیبهشت «یوم النكبه» نامیده شده است.

وی با اشاره به سالروز تاسیس بسیج سازندگی گفت: سپاه در سال‏هاى 58 طبق نياز انقلاب در خيابان‏هاى تهران با ضدانقلاب مقابله مى‏كرد و روزى با ضدانقلاب و گروهك‏هاى تجزيه‏طلب در کردستان درگير مى‏شود و زمانى كه كشور مورد تهاجم قرار می گیرد، حماسه‏هاى بزرگ در دوران دفاع مقدس خلق می کند و اكنون در شرايط جنگ اقتصادى و جنگ نرم سپاه در عرصه اقتصادى و فرهنگى به كمك نهادها و سازمان‏ها و بخش‏هاى اقتصادى و فرهنگى كشور آمده تا با برداشتن گام‏هاى بزرگ، توطئه‏هاى دشمنان را خنثى كرده و به رسالتش عمل كند.

امام جمعه قیدار با اشاره به شهادت امام صادق علیه السلام اذعان کرد: امام صادق (ع) مدت ۳۴ سال (۱۱۴ تا ۱۴۸ ق) امامت شیعیان را بر عهده داشت که با طواغیت پنج خلیفه آخر اموی یعنی از هشام بن عبدالملک به بعد و دو خلیفه نخست عباسی سفاح و منصور دوانیقی همزمان بود. اما در میان این هفت طاغوت، منصور دوانیقی آن طاغوت فرعون صفتی است که بر اساس پیشگویی امیرالمؤمنین(ع) خونریزترین خلیفه بنی‌عباس معرفی شده است.

وی در ادامه با اشاره به شهادت مهدی هادی گفت: هفته گذشته مأموران مبارزه با جرائم اقتصادی شهر زنجان با قاچاق چیانی که قصد قاچاق مقادیر زیادی مشروبات الکلی را داشتند درگیر شدند که متأسفانه در این درگیری سرگرد "مهدی هادی" به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: این شهید بزرگوار با شهادت عزتمندانه خود بار دیگر روحیه مقاومت و ایثار را در دل مردم این سرزمین زنده کرد شمیم عطر شهید هادی در زنجان پیچیده شد هر قطره خون این شهداء خون‌هایی را در‏‎ ‎‏رگ جوانان غیرتمند ما به جوش آورد و آتشی در دل آنها روشن‏‎ ‎‏کرد که به خواست خداوند تعالی خاموش نشود مگر پس از‏‎ ‎‏سوزاندن درخت جهنمی استعمار و به آتش کشیدن عمال روسیاه‏‎ ‎‏آن.

امام جمعه قیدار گفت: این مطالبه همه مردم عزیز است از قوه قضائیه که در رساندن این جنایتکاران تسریع کنند در سریعترین زمان آن ها را به سزای عملشان برسانند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر