logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۰۲۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

مبارزه با سن مادر در بیش از ۶۵ هزار هکتار از مزارع گندم استان زنجان انجام شد

مبارزه-با-سن-مادر-در-بیش-از-۶۵-هزار-هکتار-از-مزارع-گندم-استان-زنجان-انجام-شد
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در بیش از ۶۵ هزار هکتار از مزارع گندم استان زنجان مبارزه با سن مادر انجام شد گفت: زمان مبارزه با سن مادر رو به اتمام است و باید کشاورزان اهتمام بیشتری در این راستا داشته باشند.

مجید بلالی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه آفت سن گندم، یکی از آفات شناخته شده برای گندم است و اکثر کشاورزان با این آفت آشنایی دارند، اظهار داشت: سال‌هاست که در این مقطع زمانی شاهد مبارزه با این آفت هستیم.

وی با بیان اینکه امسال نیز کشاورزان سازمان جهاد کشاورزی را همراهی کردند و در مرحله سن مادر در سطح بیش از ۶۵ هزار هکتار مبارزه انجام شد، افزود: در اواخر دوره مبارزه با سن مادر در استان قرار داریم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در برخی مناطق امکان مبارزه با سن مادر تا ۱۰ روز دیگر وجود دارد اذعان کرد: در اکثر مناطق زمان مبارزه رو به اتمام است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه با آفت سن گندم در شهرستان خدابنده با ۳۰ هزار هکتار است گفت: با توجه به کنترل انجام شده و سطح مبارزه فعلا خسارتی از این آفت گزارش نشده است اما در این مرحله خسارت سن زدگی به صورت کمی و احتمالا با توجه به سطح مبارزه به حداقل برسد.

وی با اشاره به اینکه همکاران سازمان جهاد کشاورزی در عرصه حضور دارند و پایش به شکل تمام وقت صبح و عصر به همراه کشاورزان هستند، عنوان کرد: این کارشناسان اقدامات ترویجی، توصیه‌های تغذیه‌ای گندم و سمپاشی علیه آفات مزارع گندم را انجام می‌دهند.

بلالی با بیان اینکه محصول گندم جزو محصولات استراتژیک محسوب می‌شود و برای کشور و کشاورزان مهم است، گفت: خوشبختانه امسال به لحاظ قیمتی شرایط برای کشاورزان مناسب شده و توجیه پذیری برای مبارزه با آفت نیز بیشتر شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در سطح ۱۰۰ هزار هکتار نیز با سن پوره مبارزه خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر