logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۰۲۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر زنجان:

تعرفه‌های وسایل بازی شهربازی زنجان ۴۲ درصد افزایش می‌یابد

تعرفه‌های-وسایل-بازی-شهربازی-زنجان-۴۲-درصد-افزایش-می‌یابد-
رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر زنجان با بیان اینکه پیمانکار شهربازی تعرفه‌ها را برای وسایل بازی رقم بالایی تعیین کرده است گفت: اما طبق تورم موجود تعرفه‌ها ۴۲ درصد افزایش خواهد یافت‌.

منصور مرادلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: شهرداری در خصوص شهربازی با یک پیمانکار بخش خصوصی به عنوان سرمایه‌گذار دارای قرارداد ۱۵ ساله است که فعلا ۵ سال سپری شده و ۱۰ سال از مهلت قرارداد باقی‌مانده است.

وی با بیان اینکه این قرارداد فعلا دارای اختلافاتی است افزود: فعلا نکته‌ای که مهم می‌باشد این موضوع است که وسایل بازی که موجود است آیا این پیمانکار بعد از اتمام مدت قرار داد جمع کرد و خواهد برد یا خیر؟

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر زنجان با بیان اینکه فعالیت این پیمانکار باید به نحوی باشد که اطلاعات دریافتی در یک سرور روزانه جمع‌آوری شود و در اختیار شهردادی قرار گیرد، گفت: از درآمد حاصل در شهربازی روزانه باید ۲۱ درصد در اختیار شهرداری و ۷۹ درصد در اختیار پیمانکار قرار گیرد بنابراین باید امکان دسترسی شهرداری به درآمد در شهربازی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه موضوع بعدی بحث تعرفه‌ها است، گفت: تعرفه‌ها در قرار داد موجود است که باید پیمانکار به شهرداری پیشنهاد کند، شهرداری به شورا در این خصوص اطلاع‌رسانی کند تا شورا به بررسی تعرفه‌ها بپردازد، با این حال پیمانکار از اتحادیه شهربازی‌داران یک لیست از تعرفه‌ها در اختیار دارد. اما در این میان شورا نیز این دسترسی را دارد که با شرایط شهر زنجان تعرفه‌ها را پیشنهاد نماید و در شورا بررسی و تصویب نماید.

مرادلو خاطر‌نشان کرد: طبق نامه اتحادیه شهربازی‌داران تعرفه‌ها مشخص است، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که پیمانکار شهربازی طرف قرار داد با شهرداری؛ آخرین قیمت را برای وسیله‌های بازی در نظر گرفته است این در حالی است که پیمانکار این اختیار را ندارد تا در خصوص رقم تصمیم‌گیری نماید.

وی ادامه داد: این اقدام باید از طریق شورا انجام شود و بر اساس مجوز موجود در قرارداد، شورا تعرفه‌های جدید را مصوب کند، به فرمانداری ارسال کرده تا در شورای تطبیق مورد بررسی قرار گیرد؛ بعد از ابلاغ به شورا این تعرفه‌ها در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت و پیمانکار باید طبق همین مصوبه تعرفه‌ها را به کار گیرد.

وی با بیان اینکه باید نظمی در شهربازی حاکم شود گفت: پیمانکار در تلاش است تا قانون و شورا را دور بزند و بیشترین قیمت برای وسایل بازی را در شهر بازی تحمیل نماید اما باید طبق قرار داد و قانون پیش رفت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر زنجان اذعان کرد: با تورمی که از طریق بانک مرکزی اعلام شده و این رقم معادل با ۴۲ درصد بوده؛ مطابق با همین تورم تعرفه‌ها در شهربازی ۴۲ درصد افزایش خواهد یافت که نسبت به شهر‌های دیگر رقم متفاوت‌تر است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر