logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۰۲۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول گروه جهادی شهید محمد علی روحانی فرد استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

فعالیت جهادگران حوزه سلامت در مناطق محروم استان زنجان

فعالیت-جهادگران-حوزه-سلامت-در-مناطق-محروم-استان-زنجان-
مسئول گروه جهادی شهید محمد علی روحانی فرد استان زنجان با بیان اینکه اگرچه سالیانی است که جنگ پایان یافته است اما جهاد و گروه‌های خود جوش در عرصه سازندگی خستگی ناپذیر هستند گفت: یکی از افتخارات گروه جهاد سازندگی ورود به حوزه سلامت است.

سعید گنج خانی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه جهادگران عرصه سازندگی امروز هم مانند رزمندگان دیروز در ازای کمک‌های خدا پسندانه به خلق مزد نمی‌طلبند اظهار کرد: جهادگران با خدا معامله می‌کنند و کسانی که با خدا وارد معامله شود هرگز ضرر نمی‌کند.

وی افزود: در گروه جهادی سخن پبامبر اکرم(ص) به وضوح معنا می‌شود که فرمودند: اگر می خواهید خدا به شما کمک کند شما هم کمک مردم باشید.

مسئول گروه جهادی شهید محمد علی روحانی فرد استان زنجان عنوان کرد: در گروه جهاد سازندگی و باز سازی مناطق محروم 3 منطقه شناسایی و مورد حمایت همه جانبه گروه جهادی استان زنجان قرار گرفته است.

گنج خانی افزود: گروه جهاد سازندگی استان زنجان با شعار پیشگیری از بیماری‌ها پا به عرصه جهاد و راهنمایی افراد در مناطق محروم نهاد و هدف از این مقوله شناسایی افراد بیمار و تحت درمان قرار دادن آنها به روش‌های کاملا سنتی و مزاج شناسی است.

وی تصریح کرد: در این طرح تغییر زندگی مردم به سبک زندگی اسلامی حائز اهمیت است که در روستاهای هدف از جمله قره پشتلو، شیوانات و اوریاد این طرح به مرحله اجرا گذاشته شده است.

مسئول گروه جهادی شهید محمد علی روحانی فرد استان زنجان ابراز کرد: در روستاهای هدف طرح جهاد سازندگی استان زنجان راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها با توجه به مزاج سنجی افراد روستا، در مناطق محروم انجام می‌شود.

گنج‌خانی ادامه داد: نتیجه کلی طرح جهاد پیشگیری از بیماری‌ها از طریق مزاج سنجی انجام گرفته شده، بیانگر این موضوع است که روستاهای هدف مزاج سنجی شده و تحت درمان قرار گرفته قریب به 2 سال است که به دکتر مراجعه نداشته و نیازی به دکتر و داروهای شیمایی پیدا نکرده‌اند.

وی گفت: علاوه بر مزاج سنجی افراد در مناطق محروم توسط گروه جهاد سازندگی، اشتغالزایی در مناطق محروم نیز جز اولویت‌ها می‌باشد با توجه به رشد خودرو گیاهان دارویی در مناطق مختلف روستاهای هدف، آموزش شناسایی،  برداشت و خشک کردن گیاهان دارویی در روستاهای هدف  ارائه شده  و شناسایی گیاهان دارویی به عنوان منبع در آمدزا از کارهای دیگر بسیج سازندگی و گروه جهادسازندگی است.

گنج‌خانی تاکید کرد: اگر آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از بیماری‌ها به درستی ارائه شود و مردم مشاق خواهند بود که جهت پیشگیری از بیماری‌ها سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشند. چرا  که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر