logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۰۲۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول گروه جهادی شهید جوزی شهرستان ماهنشان استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

رفع محرومیت و خدمت بی‌منت به مردم از اهداف مهم گروهای جهادی است

رفع-محرومیت-و-خدمت-بی‌منت-به-مردم-از-اهداف-مهم-گروهای-جهادی-است
مسئول گروه جهادی شهید جوزی شهرستان ماهنشان استان زنجان با بیان اینکه اردوهای جهادی کار خدمت رسانی به مناطق محروم را بر عهده دارد و با توجه به ظرفیت‌های و کمبودهای مناطق محروم انجام می‌گیرد گفت: رفع محرومیت و خدمت بی‌منت به مردم از اهداف گروهای جهادی است.

حافظ سعیدی پور در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه برای تحقق ظرفیت‌های فراوان گروه‌های جهادی، خدمت رسانی به مناطق محروم باید بررسی گردد و هدف‌گزاری دقیق انجام شود اظهار کرد: بررسی‌های مشکلات مناطق محروم زمانی مثمر ثمر است که مشکلات مناطق محروم از ابعاد مختلف نهادینه و بررسی شود.  

وی افزود: گروه‌های جهادی بر گرفته از افراد مشتاق و خیر خواه و عاشق کمک و یاری رساندن به هم نوع هستند که همه عاشقانه و خالصانه برای رضای خدا و رضایت بنده خدا گام‌های مثبت برداشته و خدمت می‌کنند.

مسئول گروه جهادی شهید جوزی شهرستان ماهنشان استان زنجان عنوان کرد: فعالیت‌های مختلفی در زمینه گروهای جهاد سازندگی و بازدید و کمک به مناطق محروم استان زنجان انجام شده است.

سعیدی پور ادامه داد: از جمله فعالیت‌های گروه‌های جهاد سازندگی می‌توان به مواردی مانند اشتغال‌زایی در مناطق محروم، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط کارشناسان و مشاوران متخصص جهادگر بسیج، کارآفرینی و فعالیت در زمینه کشاورزی که همه زیر نظر گروه جهادی بسیج به ثمر رسیده است اشاره کرد.

وی گفت: در عرصه کشاورزی عمده فعالیت گروه‌های جهاد سازندگی در مناطق محروم شهرستان ماهنشان استان زنجان توزیع 800 نهال در مناطق محروم بوده است که بین خانواده‌های نیازمند با هدف اشتغال پایدار صورت گرفته است.

مسئول گروه جهادی شهید جوزی شهرستان ماهنشان استان زنجان ابراز کرد: توزیع نهال در مناطق محروم شهرستان ماهنشان به صورت رایگان بوده و نهال‌های توزیع شده عبارتند از: نهال پسته، گردو، بادام و سیب که در روستاهای مورد هدف بخش انگوان از شهرستان ماهنشان انجام شده است.

سعیدی پور اذعان کرد: در روستاهای هدف بخش انگوران صندوق خرد محلی با مشارکت خانم‌های خانه دار که از لحاظ معیشتی در مضیقه بودند انجام شد که به صورت وام قرض‌الحسنه به افراد نیازمند پرداخت می‌گردد.

وی تصریح کرد: از لحاظ  آسیب شناسی اجتماعی افراد معتاد در مناطق محروم  شناسایی و مورد مشاوره با روانشناسان متخصص گروه جهادی قرار می‌گیرند و با در نظر گرفتن شرایط جسمی به کمپ‌های زیر نظر گروه‌های جهادی معرفی می‌شوند تا ترک اعتیاد کنند و به صورت پاک به آغوش جامعه و خانواده باز گردند.

مسئول گروه جهادی شهید جوزی شهرستان ماهنشان استان زنجان تاکید کرد: افرادی که توسط کمپ مورد ترک قرار گیرند با شرکت‌هایی توافق به عمل آمده تا بتوانند در آنجا مشغول به کار شوند و سمت اعتیاد بلای خانمان سوز نروند و اشتغال‌زایی انجام شود.

سعیدی پور گفت: در عرصه‌های مختلف عمرانی گروه‌های جهاد سازندگی، ساخت مسکن برای افراد محروم از واجبات کار می‌باشد و بسیار کسانی بودند که در روستاهای محروم زاغه‌نشین بودند و با ساخت خانه توسط گروه‌های جهادی خاطره شیرین از کارهای خدا پسندانه خود جوش دارند.

وی افزود: در سال 1401 از جمله موارد فعالیت گروه‌های جهادی عمران و سازندگی شهرستان ماهنشان استان زنجان در مناطق محروم 800 متر مربع به بام‌ها و سقف‌های خانواده‌های نیازمند ایزوگام به صورت رایگان تعلق گرفته است.

مسئول گروه جهادی شهید جوزی شهرستان ماهنشان استان زنجان تصریح کرد: افرادی که در تهیه دارو یا ویزیت توسط پزشک دچار مشکل مالی بودند شناسایی و از طریق خیرین گروه‌های جهاد سازندگی مشکل آنها بر طرف شده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر