logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۰۲۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یادداشت/

نظرسنجی حضور استاندار در روستاهای استان زنجان و چند نکته

نظرسنجی-حضور-استاندار-در-روستاهای-استان-زنجان-و-چند-نکته
نظرسنجی موج رسا از مردم در خصوص حضور استاندار زنجان در روستاها با این دیدگاه که حضور سرزده و بی‌واسطه شنیدن مشکلات از زبان مردم مسیری است که می‌تواند اعتماد و امید مردم را نسبت به دولتمردان ترمیم نماید و کارایی دستگاه‌های اجرایی را به طرز چشمگیری افزایش داده و حرف و عمل مسئولان را در افکار عمومی یکی کند، انجام شد.

به گزارش موج رسا; ۱/موضوعی که در نظرسنجی این پایگاه خبری از مردم در خصوص حضور استاندار استان در روستا ها انجام شد، از چندین جنبه دارای اهمیت است مضاعف برتحقق شعار دولت مردمی، برای تحقق شعار سال یعنی مهار تورم و رونـــق تولید، از قطب‌های کلیدی تولید در جامعه روستا‌ها هستند که می‌تواند نقش مؤثری در ابعاد مختلف اقتصادی ایجاد کنند علاوه بر آن روستاها به عنوان پایین‌ترین رده‌های اجتماع مردمی همواره نقش تعیین‌کننده‌ای در پشتیبانی و حمایت از انقلاب و جریان انقلابی داشتند.  

۲/هرچند حضور سرزده بی‌واسطه شنیدن مشکلات از زبان مردم مسیری است که می‌تواند اعتماد و امید مردم را نسبت به دولتمردان ترمیم نماید اما علاوه بر آن برنامه‌ریزی منظم و طراحی هدفمند سیستم ارتباطی و پیگیری‌های مستقیم و مکرر از طرف ارگان‌های اجرایی مدیریتی می‌تواند کارایی دستگاههای اجرایی را به طرز چشمگیری افزایش داده و حرف و عمل مسئولان را در افکار عمومی یکی کند.

۳/ شعار مردمی بودن و انقلابیگری تکلیف سنگینی را بر عهده نمایندگان مدیران دولتی می‌گذارد که ارتباط موثر و کارآمد و نزدیک با مردم در اقصی نقاط حوزه مسئولیتی خود ایجاد کنند.  در استان ما با توجه به بافت جمعیتی استان و پراکندگی سکونتگاه‌های جمعیت روستایی،  مسائلی در حوزه‌های مختلف به ویژه معیشت مردم ایجاد شده که می‌طلبد با برنامه‌ریزی منظم آنها را احصا و مرتفع نمود.  

۴/قالب مدیران کل استان به ویژه استاندار زنجان دارای تحصیلات عالی دانشگاهی بوده و مجموعاً از اساتید بنام استان هستند به همین علت از این مجموعه انتظار طراحی و اجرای دقیق و هدفمند عملیات‌های اجرایی می‌رود که با استفاده از توان مردمی در مدت زمان معین اقدام به حل مسائل چندین ساله روستاهای استان کنند.  

۵/حضور کمرنگ با برنامه استاندار محترم در روستاها موضوعی است که  دغدغه منتقدین دلسوز دولت در استان را برانگیخته است؛ هرچند لازم به ذکر است که مشی دکتر افشارچی، بگونه‌ای است که به لحاظ ارتباط مردمی در مرکز استان و حضور در مراسمات مختلف،  شائبه قطع ارتباط یا داشتن غرور در ارتباط را به کلی رد می‌کند، اما نداشتن برنامه‌ای هدفمند و معین برای حضور در روستاها را نمی‌توان رد کرد. 

۶/شاید این حضور و گفت‌وگوی مستقیم با مردم در کوتاه مدت منجر به نتیجه قابل ملاحظه نشود اما با لمس مستقیم مشکلات و رنج مردم بهبود وضعیت در اولویت مسئولان قرار بگیرد.

۷/ رویکرد دولت در راستای عمل به شعار مردمی بودن زمانی می‌تواند از تله عوام‌فریبی بگریزد که با آغاز هر چه سریعتر اقدامات اجرایی و  نظارت دقیق بر عملکرد مدیران صفی و استفاده از افراد توانمند باتجربه، همراه باشد.

عده‌ای در عرف کشور داری ضرورت و نیازی به گفتگوی مستقیم مدیران عالی با مردم نمی بینند و رسانه‌های حرفه‌ای را پل انتقال دغدغه‌های مردم به مسولین می‌دانند و عده‌ای دیگر معتقد به حضور میدانی مدیران در میان مردم جغرافیای مدیریتی هستند.

حال به نظر شما تا چه حد حضور با برنامه منظم و هدفمند استاندار محترم، در روستاهای استان زنجان، جهت شنیدن مشکلات از زبان مردم، حل چالش‌ها و نظارت مستقیم بر عملکرد مدیران صفی،(دهیاران، بخشداران و فرمانداران) جدای از شرکت در برنامه‌های عمومی نظیر بازدید و افتتاحیه و غیره ضروری است؟

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر