logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۰۲۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

کاروانسرای تاریخی نیک‌پی به سرمایه‌گذار واگذار شد

کاروانسرای-تاریخی-نیک‌پی-به-سرمایه‌گذار-واگذار-شد
رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان گفت: بهره‌بردار کاروانسرای تاریخی نیک‌پی، اوقاف استان است اما در حال حاضر این مکان به مدت ۲۰ سال به شهرداری نیک‌پی واگذار شده است و شهرداری نیز این بنا را در اختیار سرمایه گذار قرار داده و بناشده قسمت آسیب دیده مرمت و بهره‌برداری مناسب از آن شود.

مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برگزاری جشنواره بادبادک‌ها در کاروانسرای نیک‌پی شهرستان زنجان، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی کودکان و بزرگسالان با فضای تاریخی کاروانسرای نیک‌پی است.

وی گفت: مناسبت‌های این چنینی فرصت خوبی است تا کودکان و بزرگسالان با برگزاری برنامه‌های مفرح و شاد با آثار تاریخی و لزوم حفظ و نگهداری آنها آشنا شوند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان اذعان کرد: در این جشنواره که روز ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، کودکان به همراه و با کمک والدین خود بادبادک‌ها را در فضای تاریخی کاروانسرای شاه عباسی رها می‌کنند.

باقری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اثر تاریخی ۵۰۰ ساله چنین به حال خود رها شده است، گفت: بهره‌بردار این مکان تاریخی اوقاف استان است اما در حال حاضر این مکان به مدت ۲۰ سال به شهرداری نیک‌پی واگذار شده است و شهرداری نیز این مکان را در اختیار سرمایه گذار قرار داده و بناشده قسمت آسیب دیده بنا مرمت و بهره‌برداری مناسب از آن کند.

وی با بیان اینکه چندین سال این بنا با هزینه فراوان مرمت شده اما حفظ و نگهداری نشده است، گفت: برخی سال‌ها کاروان‌سرای نیک‌پی به یک روستایی کرایه داده شده بود که متاسفانه در آن گوسفند و پیاز نگهداری می‌شد.

باقری اذعان کرد: امیدواریم با واگذاری این بنا به بخش خصوصی مشکل نگهداری و حفظ آن به طور کامل حل شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر