logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۰۲۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس هیئت ورزش باستانی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

ورزش باستانی ریشه در دین، اخلاق و منش پهلوانی دارد

ورزش-باستانی-ریشه-در-دین،-اخلاق-و-منش-پهلوانی-دارد
رئیس هیئت ورزش باستانی استان زنجان با بیان اینکه تاریخ و فرهنگ هر کشوری نماد آن کشور می‌باشد گفت: ورزش باستانی ریشه در دین، اخلاق و منش پهلوانی دارد و از آیین‌های پهلوانی و ورزش‌های سنتی ایران باستان است.

 محمود میرزایی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه در تقویم 17 شوال روز فرهنگ پهلوانان نام گذاری شده است اظهار کرد: از 14 اردیبهشت ماه هفته فرهنگ پهلوانی شروع شده است که فرهنگ پهلوانی و ترویج آن تنها در یک هفته خلاصه نمی‌شود.

وی افزود: فرهنگ پهلوانی باید به صورت ساعی در جامع گسترش یابد تا منش و رفتار یک پهلوان واقعی برای جوانان و نوجوانان تداعی شود و نسل‌های جدید با فرهنگ غنی پهلوان و ورزش‌های باستانی ایرانی آشنا شوند.

رئیس هیئت ورزش باستانی استان زنجان عنوان کرد: در فرهنگ غنی مردم ایران کنارهم بودن در سختی‌ها مورد تایید جهانیان است حس ایثار، نو دوستی و یاور ضعیفان بودن در روزهای سخت همه از ویژگی‌های بی همتای مردم ایران می‌باشد.

میرزایی گفت: در رابطه با ورزش  زورخانه‌ای و باستانی استان زنجان و با توجه به فراز و نشیب‌های موجود در امر ورزش فعالیت‌ها در این حرفه ادامه دارد و ورزش زورخانه‌ای تنها یک ورزش نیست بلکه در آن اخلاق و منش یک انسان واقعی نیز آموزش و تعلیم داده می‌شود.

وی عنوان کرد: در استان زنجان 3 زورخانه فعالیت دارد که از آن سه زور خانه 2 زورخانه به طور جدی فعالیت خود را در عرصه وزش پهلوانی و باستانی پیگیر است و مخاطبان خاص خود را دارد.

رئیس هیئت ورزش باستانی استان زنجان ابراز کرد: در گذشته تعداد افراد محدودی در زمینه ورزش پهلوانی و باستانی فعالیت داشتند ولی خوشبختانه در حال حاضر طی سال‌های  گذشته اتفاقات جدیدی در عرصه ورزش پهلوانی در استان زنجان به وجود آمده است.

میرزایی افزود: حال یکی از اتفاقات مهم در ورزش پهلوانی و باستانی مربیان مجرب است که با داشتن کارت مربیگری،  مورد تائید فدراسیون ورزش می‌باشد در ورزش پهلوانی و باستانی فعالیت می‌کنند که در گذشته چنین نبوده است.

وی تصریح کرد: نزدیک به 36 مورد مربی رسمی کشوری در ورزش پهلوانی و باستانی معرفی شده که دارای کارت مربیگری از فدراسیون هستند و فعالیت‌های خود را به طور منظم و حرفه‌ای تعقیب می‌کنند.

رئیس هیئت ورزش باستانی استان زنجان اذعان کرد: داور در زمینه ورزش پهلوانی در استان زنجان وجود نداشت ولی حال 25 مورد داور در زمینه ورزش پهلوانی و باستانی فعالیت دارد و 5 مورد از داوران بین المللی و دارای گواهی نامه و کارت داوری مورد تایید فدراسیون هستند.

میرزایی تاکید کرد: تعداد مرشدان ورزش پهلوانی و باستانی در استان زنجان که طبق رتبه بندی‌های انجام گرفته 24 مورد گزارش شده است و مشکل کمبود اعتبارات در این زمینه حائز اهمیت می‌باشد.

وی گفت: ورزش پهلوانی و باستانی ویژه آقایان نمی‌باشد بلکه بانوان نیز در زمینه ترویج این ورزش و به عنوان مورج فرهنگ پهلوانی می‌توانند مثمر ثمر باشند.

رئیس هیئت ورزش باستانی استان زنجان ابراز کرد: باید در نظر داشت ترویج فرهنگ پهلوانی مانند آب زلالی است که باید در تمام ابعاد جامعه مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد زمانی که یک مادر در تربیت فرزندان فعالیت دارد در واقع مروج فرهنگ پهلوانی می‌باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر