logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۰۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
به مناسبت برگزاری سومین جشنواره اقوام در زنجان؛

اتحاد ملی در جشنواره اقوام و فرهنگ/ میزبانی زنجان از 16 استان در جشنواره اقوام

اتحاد-ملی-در-جشنواره-اقوام-و-فرهنگ-میزبانی-زنجان-از-16-استان-در-جشنواره-اقوام

سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی، صنایع دستی و سوغات محلی استان‎ها نمادی از اتحاد ملی مردم استان های مختلف کشور محسوب می شود.

به گزارش موج رسا; سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی، صنایع دستی و سوغات محلی استان‎ها  در محل دائمی نمایشگاه کاسپین زنجان در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه 16 استان از جمله اردبیل، البرز، قزوین، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، مازندران، همدان، هرمزگان، کردستان، قم، گیلان، تهران، بوشهر و زنجان با 40 غرفه صنایع دستی حضور دارند.

گفتنی است: گروه های آئینی بلوچ، کرد، آذری و نیز گروه بازی‌های بومی و محلی زنجان در سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی، صنایع دستی و سوغات محلی استان زنجان هر شب برنامه اجرا می کنند. 

در این جشنواره صنایع دستی،خوراکی ها،سوغات، عرقیجات و آشامیدنی های سنتی ارائه شده و علاقه مندان می توانند از ساعت 16 تا 22 تا ششم مرداد از این نمایشگاه بازدید کنند.

آشنایی با آداب و رسوم و هدایای استان های مختلف کشور،به نمایش گذاشتن سنت ها و آئین های محلی مردم و ارائه انواع خوراکی های سنتی استانها از اهداف برگزاری این جشنواره است.

برای آشنایی با اقوام مختلف شرکت کننده در این جشنواره به سراغ گروه های شرکت کننده رفته ایم.

 

*حضور خراسان شمالی در جشنواره اقوام ایرانی

"احمدی" مسئول سیاه چادر خرسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا اظهار داشت: در این جشنواره انواع نان سنتی و صنایع دستی،فرش و گلیم استان خراسان شمالی ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره موجب می شود تا تجربیات استان ها به یکدیگر انتقال داده شود،گفت: این جشنواره عامل همدلی و همبستگی قومیت های مختلف است.

این بانوی هنرمند بیان داشت: همیشه برای حضور در نمایشگاه زنجان، لحظه شماری می کنیم چرا که مردم خوب و خونگرمی دارد.

 

*غذاهای محلی و سنتی چهار محال بختیاری در جشنواره اقوام

"ستار یار محمدی"مسئول سیاه چادر استان چهار محال و بختیای نیز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا از ارائه غذای محلی و سوغات در این ارائه شده است

وی گفت: برگزاری این نمایشگاه بهترین راهکار شناخت اقوام و اصالت های استانها محسوب می شود.

این هنرمند استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: گروه حماسی این استان نیز در این جشنواره به هنرنمایی می پردازد.

وی با بیان اینکه آهنگ های بومی این استان برخواسته از واقعیت است،گفت: استان زنجان در برگزاری نمایشگاه ها موفق عمل کرده است.

 

*در همه جشنواره های زنجان شرکت می کنم

"آرمان سهرابی" مسئول سیه چادر کردستان نیز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا گفت: در همه جشنواره های زنجان همواره شرکت می کنیم.

وی با بیان اینکه خونگرمی مردم زنجان و بالا بودن قدرت خرید موجب شده تا هر ساله در زنجان حضور یابیم،گفت:غذاهای سنتی، آش و نان محلی در این نمایشگاه ارائه شده است.

یکی از بازدیدکنندگان از این جشنواره نیز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه تاثیربسیار زیادی در آئین ها و رسوم مردم دارد و در این جشنواره در محلی جمع شده اند که این موجب آشنایی می شود.

حسین مطلبی افزود: وضعیت نمایشگاهی زنجان مطلوب است و مدیریت خوبی دارد وتبلیغات خوبی برای برگزاری جشنواره شده است.

این شهروند زنجانی خاطرنشان کرد: این جشنواره‌ها و همایش‌ها و برنامه‌های از این قبیل می‌تواند نمادی از همبستگی و اتحاد اقوام مختلف ایرانی باشد.

 

*ارائه خرده فرهنگ ها در جشنواره اقوام

وی با بیان اینکه جشنواره اقوام معرف فرهنگ ایرانی است، تصریح کرد: این جشنواره می‌تواند مبین فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها، گویش‌ها و حتی فعالیت‌هایی که جوامع انسانی در آن درگیر هستند را معرفی کند.

وی با بیان اینکه در کنار هم قرار گرفتن اقوام مختلف اتحاد و دوستی را در ایران به نمایش می‌گذارد، ابراز کرد: همبستگی و اتحاد بین اقوام مهمترین هدف برگزاری این جشنواره ها است.

گفتنی است این جشنواره تا ششم مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان برگزار می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر