logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۰۲۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر‌کل محیط زیست استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا مطرح کرد:

بازگشایی فیلتر کارخانجات روی در شهرک ناجی زنجان

بازگشایی-فیلتر-کارخانجات-روی-در-شهرک-ناجی-زنجان
مدیر‌کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه بازگشایی فیلتر کارخانجات سرب و روی در شهرک روی زنجان مورد تایید محیط زیست نیست، گفت: متاسفانه با بازگشایی فیلتر کارخانجات روی در شهرک ناجی رو به رو هستیم که در این راستا پرونده‌های حقوقی در محاکم تشکیل شده است.

محمد‌رضا یافتیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وجود مشکلات صنعت روی در استان زنجان، اظهار داشت: اگرچه صنعت روی مشکلات زیست محیطی در پی دارد اما باز بودن فیلتر تمام کارخانجات روی مورد تایید محیط زیست نیست.

وی با اشاره به ارسال گزارشی به محیط زیست استان زنجان مبنی بر بازگشایی فیلتر کارخانجات روی بعد از ساعت 22، افزود: طبق بررسی های انجام شده توسط محیط زیست این امر برای بازرسان محیط زیست محرز نشد.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: در شهرک ناجی گاها از این اتفاقات رخ می‌دهد اما در شهرک روی با این مسئله مواجه نبوده‌ایم.

وی اذعان کرد: با اینکه مسائل زیادی پیرامون شهرک روی در زنجان مطرح است اما خوشبختانه اتفاقات خوبی در طول یک سال اخیر در این راستا رخ داده است چراکه وضعیت شهرک روی در حال حاضر با ۱۰ سال قبل قابل قیاس نیست و بهتر شده است.

یافتیان با بیان اینکه متاسفانه با بازگشایی فیلتر کارخانجات روی در شهرک ناجی رو به رو هستیم، اذعان کرد: اقدامات لازم را انجام داده‌ایم، در این راستا پرونده‌های حقوقی در مراجع قضایی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ در مجموع در حدود ۶۰۰ پرونده قضائی از طرف محیط زیست برای متخلفان در عرصه‌های مختلف از جمله صنعت، تصرفات، شکارچیان غیرمجاز و سایر امور تشکیل و برای برخی پرونده‌ها حکم صادر شد و تعدادی از پرونده‌ها نیز در دست بررسی قرار دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر