logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۰۲۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاونت حوزه خواهران استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

نقش خانواده در مبانی تربیتی فرزندان مهم است

نقش-خانواده-در-مبانی-تربیتی-فرزندان-مهم-است
معاونت حوزه خواهران استان زنجان با بیان اینکه با توجه به فاجعه اخیر در شهر سبزوار و شهادت شهید الداغی که در دفاع از نوامیس صورت گرفته است گفت: متاسفانه نظارت‌های دقیق بر رفتار و تربیت فرزندان از طرف خانواده خوب صورت نگرفته است.

خدیجه حسنلو در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه از لحاظ آسیب شناسی و شواهد قضایای به وجود آمده اظهار کرد: مهمترین مواردی که جای خالی خود را به صورت پر نگ نشان می‌دهد متاسفانه عدم نظارت والدین بر تربیت فزندان است.

وی افزود: عدم نظارت والدین بر تربیت فرزندان در سطح جامعه فراگیر شده و امری است که در سایه صمیمی شدن و ایجاد رابطه صمیمیت بین فرزندان و خانواده کم رنگ یا گم شده است.

معاونت حوزه خواهران استان زنجان عنوان کرد: هر چه میزان ارتباط بین خانواده و فرزند قوی باشد صمیمیت در بین اعضا خانواده به وجود می‌آید و صمیمیت بین خانواده مهم و دارای اهمیت می‌باشد.

حسنلو گفت: در سوره مبارکه تحریم خطاب به مومنان بیان شده که خود و خانواده خود را از آتش جهنم حفظ کنید این اشاره واضح قرآن کریم بیانگر این است والدین بخصوص پدران باید بر روی رفتار اجتماعی فرزندان نظارت مستقیم داشته باشد.

وی بیان کرد: والدین اصولا مبانی رفتار با فرزندان را نمی‌دانند و آموزشی درباره مهارت‌های لازم جهت ایجاد ارتباط بر رفتار با فرزندان را نمی‌دانند یا اطلاعی ندارند.

معاونت حوزه خواهران استان زنجان اذعان کرد: با توجه به کارکرد های تربیتی و با توجه به نظرات کارشناسان مختلف بیانگر کمبود مبانی تربیتی در جامعه است وبه این امر تاکید دارد.

حسنلو افزود: هیچ روانشناس تربیتی جایی اذعان نکرده است که برای خوب تربیت شدن بچه‌ها باید آنها را در جامعه رها کرد و با فرزندان صمیمی بود این اصل غلط است.

وی تاکید کرد: باید توجه کرد نظارت بر رفتار فرزندان بیانگر این نیست که فرزندان برای تربیت درست و برخرداری از مبانی تربیتی به قول و زنجیر کشیده شوند.

معاونت حوزه خواهران استان زنجان تصریح کرد: در جامعه امروزی نیاز به آموزش و یادگیری والدین در مهارت‌های ارتباطی لازم با فرزندان تاکید میشود چرا که صمیمی بودن با فرزندان کافی نیست.

حسنلو عنوان کرد: روشی که موجب جلب نظر در این رابطه می‌شود تعیین قواعد انتظارات و محدودیت‌ها از طرف والدین برای فرزندان خود است که روشی کاربردی می‌باشد.

وی تاکید کرد: نسبت به تربیت فرزندان در خانواده باید ساختارهایی تعیین شود که نه تنها انتظارات در آن بیان شد بلکه به طور مستقیم محدودیت‌ها در حریم خانواده نیز مشخص شود.

معاونت حوزه خواهران استان زنجان ابراز کرد: قوانین و مقررات در خانواده باید با زبان نرم مطرح شود و این مهم باید حفظ شود که این قوانین برای حیطه خانواده برای تربیت فرزندان مهم می‌باشد.

حسنلو گفت: در ادامه باید پیامدها و نتیجه رعایت و عدم رعایت قوانین در خانواده بر فرزندان مشخص شود و این به معنای رها کردن فرزندان در جامعه نمی‌باشد.

وی تاکید کرد: متاسفانه طی فاجعه اخیر شهید امر به معروف شهید الداعی کاملا مشخص است که خانواده بر فرزندان خود نظارت‌های دقیق را ندارند و این بزرگترین ضعف برای یک خانواده و تربیت فرزندان خانواده است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر