logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۰۲۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

حدود شناسی حجاب در جامعه اسلامی از ضروریات است

حدود-شناسی-حجاب-در-جامعه-اسلامی-از-ضروریات-است
رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان با بیان اینکه حجاب حفظ شان زنان در جامعه است گفت:حدود شناسی حجاب در جامعه اسلامی مهم می‌باشد.

حجت الاسلام جواد جعفری درگفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه عصر حاضر به عصر برهنگی و آزار جنسی مشهور است اظهار کرد: سخن به میان آوردن برای این افراد کار مناسبی نیست.

وی افزود: یکی از مسائل بسیار مهم که در قرآن بارها به آن اشاره شده مبارزه با کسانی است که در زمین خداوند رحمان و رحیم باعث ایجاد فشار و نا امنی شده‌اند.

رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان عنوان کرد: در جامعه باید از نا امنی‌های به وجود آمده برخورد جدی صورت گیرد زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه اصلاح شود.

حجت الاسلام جعفری گفت: تجزیه و تحلیل واژه محاربه که به اصطلاح سلاح از میان کشیدن است و به دنبال آن باعث ایجاد رعب و وحشت میان افراد در جامعه شود که محاربه نمونه بارز  نوعی جرم در جامعه است.

وی تصریح کرد: یکی از نکات بسیار مهم که در اسلام به آن پرداخته، مسئله سلاح کشیدن است که با فردی که این حدود را شکسته باید برخورد صورت گیرد تا عبرت سایرین در این زمینه شود.

 رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان ابراز کرد: در اسلام نسبت به همه کارها حد و حدود مشخص شده که شامل حدود الهی هستند و قرآن بارها به آن تاکید کرده است.

حجت الاسلام جعفری گفت: اتفاقات تلخ در جامعه بیانگر این نکته می‌باشند هر چه جامعه از دستورات اسلام و قرآن دور باشد همان اندازه دچار نا امنی و تزلزل می‌شود.

وی افزود: با توجه به نا امنی‌هایی که  در کشورهای غربی بروز پیدا کرده است مناسب جامعه اسلامی امروزی نمی‌باشد و پاسخگوی امنیت جامعه نیست و باید زیر ساخت‌های مربوطه به دقت بررسی شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر