logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۰۲۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس مذهبی در گفتگو با موج رسا:

شهید الداعی الگوی غیرت بود

شهید-الداعی-الگوی-غیرت-بود
کارشناس مذهبی با بیان اینکه مسئله بد حجابی در جامعه باعث بروز مشکلات فراوان از جمله شهادت یک جوان غیرت امر به معروف شهید الداغی شده است گفت: شهید الداعی الگوی غیرت بود.

مریم مصطفوی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه حجاب یک مسئله شخصی نمی‌باشد که بخواهیم واژه اختیاری یا اجباری بر آن قرار دهیم اظهار کرد: حجاب پوشش مناسب زنان برای عدم تحریک یا مزاحمت جنس مخالف است.

وی افزود: در جامعه مسئله بانوان تنها برای خواهران تعریف نشده است بلکه آقایان نیز این مهم را رعایت کنند اگر در جامعه زنان با پوشش مناسب حضور داشته باشند مشکلی در جامعه پیش نخواهد آمد.

کارشناس مذهبی حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد: شهید الداغی، شهید مظلوم غیرت امر به معروف و نهی از منکر بسیجی نبود و وابسته به ارگان یا سازمانی هم نبود او انسان والا مقامی بود که جان خود را در راه دفاع از نوامیس فدا کرد.

مصطفوی افزود: شهید الداغی با وجدان و غیرت بی مثال خود با آن ارازل اوباش رو به رو شد ک نسبت به نوامیس مردم بی‌تفاوت نبود این نماد یک انسان کامل است.

وی تصریح کرد: اگر در جامعه نسبت به هم بی‌تفاوتی رواج پیدا کند باید هر لحظه منتظر اتفاقات عظیم در قالب مزاحمت‌های خیابانی باشیم.

کارشناس مذهبی حوزه علمیه خواهران استان زنجان ابراز کرد: شهید والا مقام الداغی می‌توانست نسبت به ایجاد مزاحمت بر نوامیس بی‌تفاوت باشد ولی او آگاه بود کنار آمدن با وجدان بیدار واقعا سخت است.

مصطفوی اذعان کرد: امر به معروف و نهی از منکر جزء فروع دین ما بوده و اطاعت از فروع دین در جامعه لازم و ضروری است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر