logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۰۲۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان:

هیچ نامه‌ استعفایی از اعضای شورای شهر و شهرداری برای حضور در انتخابات دریافت نکردیم

هیچ-نامه‌-استعفایی-از-اعضای-شورای-شهر-و-شهرداری-برای-حضور-در-انتخابات-دریافت-نکردیم
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: فعلا کسی از اعضای شورا و شهردار برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، نامه استعفا ارسال نکرده است.

به گزارش موج رسا; مجید ناصحی‌مقدم امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان، ضمن تبریک هفته شورا اظهار داشت: ۹ اردیبهشت ۵۸ اولین استارت ایجاد شورا‌های شهر در کشور زده شده است.

وی با بیان اینکه شورا باید تبدیل به پارلمانی شود که پاسخگوی نیاز مردم باشد اذعان کرد: روزانه مردم مختلفی از اقشار متفاوت برای درمیان گذاشتن مشکلات به شورا مراجعه می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه با بیان اینکه در شورای ششم چالش انتخاب شهردار داشتیم که یک مورد موفق و دیگری ناموفق بود گفت: انتخاب یک شهردار از طریق فراخوان بود که موفق نشد و در نهایت فراخوان کنار گذاشته شد. چراکه افرادی که توانمند بود در فراخوان حضور نداشت اما با تمرکزی که انجام شد از بهمن ماه ۱۴۰۰ عملیات اجرایی واقعی در انتخاب شهرداری انجام شد. 

بعد انتخاب شورای جدید، شهردار اتوماتیک حذف می‌شود

وی با بیان اینکه سالی که شورا انتخاب می‌شود یکی از کم تحریک‌ترین‌ها سال‌ها است گفت: طبق قانون وقتی شورای جدید مستقر می‌شود شهردار به طور اتوماتیک عزل می‌شود و باید حتما از کارمندان شهرداری؛ شهردار انتخاب شود و همین امر سبب می‌شود ما یک سال را از دست می‌دهیم.

ناصحی‌مقدم با اشاره به تدوین بودجه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با اذعان به اینکه تدوین بودجه خوشبینانه بود و سعی شد درآن‌ها به صورت محتاطانه عمل شود گفت: چندان به دنبال بالا بردن بودجه نبودیم.

وی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ چند سیاست‌گذاری برای شهرداری داشتیم که یکی از مهمترین آن‌ها تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بود، اذعان کرد: پل دور برگردان امام حسن مجتبی(ع)، سردرب پادگان، معبر پادگان، پروژه سبزه‌میدان از جمله پروژه‌ها بود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه پروژه سبزه‌میدان معرضانی داشت و خود طرح نیاز به تغییرات و متمم داشت گفت: به نظر بنده این پروژه رضایتمندی مردم را در پی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: البته برخی کارهای عمرانی سال پیش به دلایلی به تعویق افتاد اما با توجه به وضعیت شهر در بحث معابر و بازخوردهای مردمی به این نتیجه رسیدیم که معابر را به لحاظ آسفالت ساماندهی کنیم. ناصحی‌مقدم با اشاره به اینکه در بحث آسفالت سعی شد با حجم گسترده‌ای این اقدام انجام شود و تا حد زیادی کمبودها را جبران کند چراکه چند سال در این راستا کوتاهی شده بود اما سعی کردیم این اقدام را انجام دهیم و در این راستا بیش از ۱۲۰ هزار تن آسفالت‌ریزی انجام شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا به این میزان تبلیغات در خصوص آسفالت‌ریزی شد بیان کرد: به نظر شما چند درصد آسفالت جدید در نهضت آسفالت خراب شده است؟ تنها کمتر از ۵ درصد! بنابراین نباید این اقدام بزرگ چنین زیر سوال برود. 

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه ۴ پیمانکار برای آسفالت‌ریزی وجود داشت گفت: شهرداری با وجود یک کارخانه تولید ۴۰ هزار تن آسفالت را برعهده داشت و در امر آسفالت‌ریزی نیز در بهترین کیفیت انجام داد و همین طور سه پیمانکار دیگر نیز با بهترین کیفیت آسفالت‌ریزی معابر را انجام دادند و تنها آسفالت‌ریزی شرکت جهاد نصر که کمتر از ۲۰ هزار تن بود تخریب ایجاد شد.

وی با بیان اینکه آسفالت تخریب شده با پول مردم دوباره از اول ریخته نمی‌شود و خود پیمانکار موظف به آسفالت‌ریزی جدید با هزینه خود پیمانکاری است گفت: فعلا با هیچ پیمانکاری قرار داد نبسته‌ایم و ریالی از این بابت پرداخت نکرده‌ایم و شرکت پیمانکار از جیب خود در حال پرداخت هزینه آسفالت‌ریزی مجدد است.

ناصحی مقدم با بیان اینکه با شرکت جهاد نصر باید عقلانی برخورد کرد گفت: وقتی خود شرکت خطا را پذیرفته و پشت تریبون اعلام کرد این خطا را پذیرفته می‌پذیرد؛ بی‌انصافی است که عملکرد شهرداری را در یک سال زیر سوال ببریم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ چند سیاست‌گذاری کردیم و به آن سمت خواهیم رفت اذعان کرد: طبق بازخورد انجام شده در زنجان فضای تفرجگاهی غیر متمرکز باید ایجاد شود. به همین دلیل بوستان شهر استارت خورده است که بزرگترین پارک درون شهری است و پیمانکار این پروژه شرکت قرارگاه خاتم‌الانبیا است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه فاز مطالعاتی خانه بوران در حال اتمام است گفت: در خصوص بهبود شرایط به لحاظ تفرجگاهی اقداماتی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش این است که فرد پیمانکار که برای طرح ترافیک انتخاب می‌شود عملیاتی باشد و صرفا بر روی کاغذ و تئوری برنامه‌ریزی نکند گفت: امیدواریم تا پایان تیرماه تغییراتی را در سیستم الگوی ترافیک در سطح شهر شاهد باشیم. با این وجود ممکن است تغییراتی در گردش معابر شهر ایجاد شود.

ناصحی‌مقدم با اشاره به اینکه باید بازارچه‌‌های میوه‌تره بار حداقل در ۱۰ نقطه در شهر زنجان ایجاد شود گفت: تا تعادلی در شهر به لحاظ خرید و فروش میوه و تره بار انجام شود و با این وجود زمین جا نمایی شده است تا در این راستا تعادل ایجاد شود.

وی در پاسخ به سوالی گفت: ما سعی می‌کنیم در کار‌های شهردار دخالت نکنیم شاید یکی از دلایل عدم موفقیت اعضای شورا در سال‌های گذشته دخالت در کار شهردار بوده است با این حال ما باید سیاست‌گذاری، نظارت و برنامه‌ریزی می کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود موزاییک‌های لیز در معابر و پیاده‌رو‌ها گفت: تمام معابر دوباره از اول مورد بازبینی قرار می‌گیرد و در حد بودجه اقداماتی در راستای تعویض موزاییک‌ها انجام خواهد شد. 

ناصحی مقدم با اشاره به خرید اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سال ۱۴۰۱ در زنجان گفت: در طول سال‌های گذشته حتی یک دستگاه اتوبوس قبل از این برای شهرداری خریداری نشده بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از اعضای شورا و یا شهرداری شخصی؛ برای حضور در انتخابات مجلس از سمت فعلی خود استعفا داده است یا خیر، اذعان کرد: تا به حال کسی برای حضور در انتخابات نامه‌ استعفا به بنده ارسال نکرده است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما در جذب نیروی متخصص برای آینده شهرداری نگران هستیم گفت: فرایند جذب نیروی متخصص باید در شهرداری انجام شود تا با خلا نیرو مواجه نشویم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر