logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۰۲۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه در گفتگو با موج رسا:

عاملان جنایت سبزوار باید مجازات شوند

عاملان-جنایت-سبزوار-باید-مجازات-شوند
امام جمعه سلطانیه با تاکید بر اینکه عاملان جنایت سبزوار باید مجازات شوند گفت: قصاص عاملان این جنایت مایه عبرت دیگران می‌شود و در چنین حوادثی باید قصاص در محل جنایت باشد.

حجت‌الاسلام حسینی نصب در گفتگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه عدم رعایت موازین شرعی از طرف عده‌ای دختران و چراغ سبزنشان دادن به نامحرم در ناهنجاری‌‌های اجتماعی موثر است اظهار کرد: درایام شهادت شهید مطهری قرارداریم  و ایشان دریکی از سخنانشان می‌فرمایند: (رفتارها زبان دارند و لذا وقتی زن یا دختر با پوشش نامناسب در جامعه حضور داشته باشد عده ای نیز جرات پیدا می کنند به آنان مزاحم شوند‌) واز طرفی قبح شکنی از مقدسات و ضروریات دین در وقوع چنین جنایاتی دخیل است.

وی افزود: خانواده اولین محل برای تربیت و والدین اولین مربی انسان است و قطعا در تربیت جوانان نقش والایی دارند. قرآن می فرماید ای مؤمنان خود و خانواده خود را از آتش جهنم نگه دارید.  اگر خانواده و والدین به تربیت فرزندان خود توجه نداشته باشند و یا بی‌تفاوت باشند طبیعی است که جوانان و فرزند خانواده در اثر آسیب‌های اجتماعی منحرف شده و افرادی همچون جنایتکاران سبزوار از درون آن به جامعه قدم بگذارند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه طبق آیات قرآن امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی وظیفه همگانی است گفت: از طرفی غیرت نسبت به دین و ارزشهای دینی، وطن و ناموس از ویژگی‌های انسان غیرتمند بوده و شهید الداغی نیز نماد ایمان و احساس تکلیف و غیرت یک جوان به ارزشها است.

وی با بیان اینکه جامعه یکی از عوامل موثر در شکل‌گیری شخصیت انسان است و قطعا اگر انسان در جامعه (که همه نوع انسان در آن زندگی می‌کند) نسبت به شناخت هنجارها و ناهنجاری‌ها و شناخت افراد سالم و ناسالم توجه نکند و با افراد تبهکار ارتباط داشته باشد، همانند آنها می‌شود ادامه داد: در جنایت سبزوار دو جوان ۱۶ و ۱۷ ساله که سابقه شرارت و سوابق متعدد کیفری دارند، این بار نیز به این جنایت دست می‌زنند در حالی که آزار و اذیت ناموس مردم جرم است و یک جوانی دیگر با غیرت و شجاع آنها را از این کار نهی می‌کند اما متاسفانه مرتکب جرم و جنایت بزرگتری می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسینی نصب با تاکید براینکه قوانینی درباره حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر وجود دارد و حمایت هم می‌شوند افزود: سوالی که مطرح می‌شود این است که اگر آمر به معروف یا نهی از منکر آسیب ببیند و یا مثل آمر غیرتمند سبزوار به شهادت برسد، آیا با حمایت از آمر و نبود او در خانواده جبران می‌شود؟! بنابراین قوانین امر به معروف و نهی از منکر باید بازدارنده هم باشد.

سلبریتی‌ها به دلیل منافع شخصی‌شان در برابر جنایت سبزوار سکوت کردند

وی در ادامه در خصوص برخی از سلبریتی‌هایی که در همه امورات کشور دخالت می‌کنند اما در جریان اخیر شهادت الداغی سکوت اختیار کردند گفت: آن‌ها نه درد انسانیت دارند و نه درد دین آنچه برای آنها مهم نیست دین و انسانیت است و لذا اگر در مسائلی ورود می‌کنند به دنبال منافع خود هستند.

وی ادامه داد: این افراد وقتی خودشان دنبال کشف حجاب هستند و بعضا کشف حجاب هم می‌کنند طبیعی است که در حوادثی مثل حادثه سبزوار سکوت کنند چرا که بر خلاف میل و منفعت آنان است.

امام جمعه سلطانیه در خصوص برخورد با جنایتکاران سبزوار گفت: اگر قصاص تعطیل شود، حیات و زندگی مردم به خطر می‌افتد و لذا قرآن می‌فرماید قصاص مایه حیات است و ثانیا مایه عبرت دیگران می‌شود. حدود الهی باید در جامعه اجرا شود خصوصا در چنین حوادثی باید قصاص در محل جنایت باشد تا دیگران عبرت بگیرند. 

وی با بیان اینکه قوه قضائیه باید هم با جنایتکاران و هم کسانی که قبح شکنی می‌کنند مثل سلبریتی‌ها کشف حجاب می‌کنند یا تشویق به کشف حجاب می‌کنند قاطعانه برخورد نماید افزود: قطعا حرمت شکنی مقدسات، خشونت‌ها و جسارت‌ها و جنایت‌هایی که در جامعه واقع می‌شوند، متاثر از حوادث و وقایع سال گذشته است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر