logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۰۲۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان:

هلال‌احمر زنجان نیازمند نوسازی ناوگان امداد و نجات است

هلال‌احمر-زنجان-نیازمند-نوسازی-ناوگان-امداد-و-نجات-است
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با بیان اینکه هلال‌احمر زنجان نیازمند نوسازی ناوگان امداد و نجات است گفت: بیمه‌ها باید در این راستا یاریگر هلال احمر شوند.

به گزارش موج رسا; حکمت‌الله هاشمی در نشست خبری با خبرنگاران استان ضمن تبریک هفته هلال احمر اظهار داشت: هفته هلال احمر فرصتی برای شناساندن خدمات است، با این حال رسانه‌ها نقش موثری در شناساندن خدمات و وظایف هلال احمر دارند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی هلال احمر این است که در زمان حوادث به آزاد‌سازی مصدمین اقدام کند گفت: این امر خود علاوه بر اینکه به نجات جان فرد مصدوم کمک می‌کند خود به نفع شرکت‌های بیمه‌ای نیز می‌باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه انتظار ما این است که بیمه‌ها نیز یاریگر هلال احمر در خرید تجهیزات و بروز‌رسانی‌ آن‌ها باشد، گفت: تجهیزات ازاد‌سازی بسیار قیمت بالایی دارد به طوری که خرید هر خودرو نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه فرسودگی ناوگان هلال احمر زنجان کاملا مشهود است و باید نوسازی انجام گیرد گفت: بنابراین نیازمند این هستیم تا ناوگان را با تخصیص اعتبارات به روزرسانی کنیم.

هاشمی با اذعان به اینکه ۱۰ نقطه برای توسعه پایگاه‌های جاده‌ای شناسایی شده است خاطر نشان کرد: یک پایگاه در شهرستان ماهنشان محور دندی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه وجود پایگاهای هلال احمر در امر خدمت‌رسانی بسیار کمک کننده برای افرادی که دچار حادثه شده است، می‌باشد تصریح کرد: دو پایگاه در هفته هلال احمر کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان پشتیبانی برای نیروهای امداد و نجات و اورژانس است، گفت: سال گذشته ۷۵ مورد جابه‌جایی و ۵۴ مورد رها سازی انجام شد که اگر این امر انجام نمی‌شد شاید تعداد تلفات ۲۵ نفر افزایش می‌یافت‌.

وی با بیان اینکه یکی از امور مهمی که باید انجام شود این است که باید جست‌وجو در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت به پایان برسد، ابراز کرد: امدارسانی بعد از جست‌وجو انجام می‌شود که برایند این امور کاهش اسیب‌پذیری است.

وی با بیان اینکه یکی از اموری که در هلال احمر پیگیری می‌شود بحث مولد سازی اموال مازاد است، تصریح کرد: این امر در حال انجام می‌باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه در سطح کشور ۲ هزار نفر نیرو در هلال احمر جذب خواهند شد گفت: ۱۷ نفر در استان زنجان جذب شد اما همچنان کمبود نیروهای متخصص وجود دارد و برای جبران و رفع کمبودها از نیروهای متخصص بازنشسته استفاده شده تا نیروهای جوان را در کنار خود آموزش و پرورش دهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر