logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۰۲۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

رشد بیش از ۱۳ درصدی بیمه شدگان صندوق اجتماعی روستایی در استان زنجان

رشد-بیش-از-۱۳-درصدی-بیمه-شدگان-صندوق-اجتماعی-روستایی-در-استان-زنجان-
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان گفت: کل میزان جذب بیمه شده جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل آن به میزان ۱۳.۳ درصد رشد داشته و از میانگین جذب بیمه شده جدید در ۵ سال اخیر نیز ۳۴.۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش موج رسا; اگر نیرو و انرژی جوانی با تخصص همراه باشد و در راستای حل مسائل مردم صرف شود آثار متعدد مثبتی خواهد داشت و از این رو می‌توان جوانگرایی را حائز امتیاز ویژه‌ای برای افزایش خلاقیت در مدیریت اجرایی امور به شمار آورد.

مجموعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان زنجان هم به عنوان یکی از ارکان رفاه اجتماعی مردم در شروع سال ۱۴۰۲ اقدام به انتشار کامل آمارهای عملکردی خود کرد تا شاید بتواند با تقویت نقاط قوت در سال جاری و استفاده از نظرات منتقدین جهت ترمیم و تحول در نقاط ضعف خود سال موفقیت‌آمیز دیگری را تجربه کند.

در این راستا محمد اسماعیلی که جزو جوان‌ترین مدیران استانی در استان زنجان است در گفت‌وگو با خبرنگار موج‌رسا اظهار داشت: کشور در تمام زمینه‌هایی که به جوان‌ها اعتماد کرده موفقیت‌هایی کسب کرده اما به طور کلی صرف سن شناسنامه‌ای می‌تواند صرفا یکی از شاخص‌های سنجش عملکرد باشد و قطعا در بین جوانان نیز برخی موفق و برخی دیگر مدیریت ضعیف‌تری خواهند داشت و باید در بین مدیران کشور روحیه نقد‌پذیری و تعامل مبتنی بر روش‌های مقایسه‌ای کمی افزایش یابد تا بتوان قضاوت دقیق‌تری نسبت به عملکرد افراد داشت.

وی در ادامه افزود: کل میزان جذب بیمه شده جدید در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۴۵۳۰ نفر بوده که از مدت مشابه سال قبل آن به میزان ۱۳.۳ درصد رشد داشته و از میانگین جذب بیمه شده جدید در ۵ سال اخیر نیز ۳۴.۹ درصد رشد مثبت را تجربه کرده است که این حرکت باید با قدرت ادامه پیدا کند تا در سنوات آتی موجب تقویت مسئله رفاه در بین عموم مردم شود.

وی افزود: این صندوق در استان زنجان دارای ۵۸ هزار و ۳۰۰ عضو بوده که حدود ۷۰ درصد از آن سرپرست خانوار هستند و از میان ۳۸ هزارو ۳۰۰ نفر بیمه شده فعال در حال حاضر عضو صندوق هستند و تعداد ۵ هزارو ۵۴۷ نفر افراد مستمری بگیر صندوق به حساب می‌آیند که از سه مزیت مستمری بازنشستگی، مستمری بازماندگان یا همان فوت و مستمری از کار افتادگی اقدام به اخذ حقوق ماهیانه از صندوق می نمایند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان گفت: یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های افزایش رفاه در بلندمدت میزان عضویت بانوان در صنادیق بیمه اجتماعی محسوب می‌شود و در این زمینه نیز میزان عضویت بانوان در سال ۱۴۰۱ معادل با ۱۳۵۸ نفر بوده و از مدت مشابه سال قبل خود ۱۹/۳ درصد رشد را به همراه داشته و هرقدر بتوان شرایطی را مهیا نمود تا بانوان عزیز از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر بهره گیرند در دوران سالمندی حال عمومی جامعه و سالمندان بسیار بهتر خواهد بود لذا همچنان یکی از اصلی ترین وجوه رشد اعضا در سال جاری نیز باید به عضویت گرفتن بانوان باشد.

وی با بیان اینکه در مجموع استان زنجان دارای ۵۰۴ نفر افراد شاغل در حوزه فرش بافی است گفت: از این تعداد ۲۳۵ نفر آنها در سال ۱۴۰۱ و مابقی یعنی معادل ۲۶۹ نفر در سال ۱۴۰۰ به عضویت صندوق درآمده‌اند و از این منظر باید تلاش‌های مدیران و کارگزاران صندوق در سال جاری افزایش یابد.

اسماعیلی با بیان اینکه از نظر شاخص تعداد رانندگان حمل بار و مسافر که عضو صندوق هستند نیز استان زنجان رشد قابل توجه ۶۱.۷ درصدی را تجربه کرده گفت: در مجموع حدود ۸۰۰ نفر در استان از رانندگان عضو مجموعه صندوق هستند. با این وجود از نظر میانگین سطح میزان وصول حق بیمه نیز در استان زنجان سطح ۶.۲ می باشد؛ بدین معنا که مردم استان از بین ۸ سطح انتخابی به طور میانگین و متوسط در سطح ۶.۲ قرار گرفته‌اند.

وی اذعان کرد: سطوح درآمدی صندوق نیز به جهت رعایت عدالت و امکان بیمه شدن عموم مردم با کمترین هزینه در سطح اول ۲۰ درصد و در سال ۱۴۰۲ در سطح هشتم به میزان حدودا ۵۰ درصد رشد را داشته و مردم می‌توانند به انتخاب خود از مبلغ سالانه ۷۵۰ هزارتومان الی سالانه ۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان به عضویت صندوق در آیند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان گفت: برای ایجاد امکان افزایش حقوق برای بازنشستگان با دستور مساعدت وزیر تعاون و مدیرعامل صندوق نیز دو سطح اختیاری ۹ و ۱۰ برای اولین بار در صندوق ایجاد شده که در سطح ۱۰ به عنوان بالاترین سطح در سال جاری به میزان ۴ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان خواهد بود و افرادی که این سطح را برای بیمه پردازی انتخاب کنند قطعا در سنوات آتی مستمری ماهیانه قابل توجهی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه در طول سال ۱۴۰۱ دو اقدام ویژه دیگر نیز در استان زنجان انجام شد که جزو عملکرد مثبت استان در سال گذشته محسوب می‌شود گفت: اولین مورد افتتاح دو دفتر در شهرهای صائین قلعه و آببر بود که با همکاری کارگزاران استان شکل گرفت و اقدام دوم اعطای ۵۸۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک معیشتی بدون سود بانکی به مستمری بگیران استان بدین معنی که در حدود ۱۰ درصد از کل مستمری بگیران استان در روزهای پایانی سال از هدیه استفاده کردند؛ این اقدام چیزی در حدود ۳ ميليارد تومان برای مدیریت استان هزینه به همراه داشت که به جهت ایجاد آسودگی خاطر برای مستمری بگیران از منابع موجود صندوق پرداخت شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر