logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۰۱۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول انجمن اسلامی معلمان استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

مدیران ناکارآمد نمی‌توانند محور توسعه آموزشی در جامعه باشند

مدیران-ناکارآمد-نمی‌توانند-محور-توسعه-آموزشی-در-جامعه-باشند
مسئول انجمن اسلامی معلمان استان زنجان گفت: درک استفاده بهینه و توسعه سرمایه انسانی در آموزش و پرورش نیازمند برخورداری از مدیریت صاحب بینش و دانش است و مدیران ناکارآمد و غیر منعطف و اقتدارگرا نمی‌توانند محور توسعه باشند.

کاظم خرازی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه بی‌توجهی به وضعیت معلمان شاغل و بازنشسته باعث بروز مشکلاتی شده است اظهار کرد: در دهه‌های متوالی بی‌توجهی باعث بروز شرایط نابسامان و تلخی شده است.

وی افزود: هفته گرامیداشت مقام معلم را به یکایک تلاشگران عرصه علم و معرفت و فرهنگ تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و انجمن اسلامی معلمان ایران یک حزب سیاسی که در کنار آن به مشکلات صنفی معلمان هم توجه ویژه‌ای دارد.

مسئول انجمن اسلامی معلمان استان زنجان عنوان کرد:این انجمن طبق اساسنامه فعالیت می‌کند که در اساسنامه ساختار و نحوه فعالیت انجمن مشخص است و در دسترس می‌باشد.

خرازی گفت: نقش معلم در تربیت دانش آموزان مهم بوده و در تمامی نظریات تربیتی هم به آن تاکید شده باید توجه داشت که در دنیای امروز این باور وجود دارد که بالندگی آموزش و پرورش تا حد زیادی مرهون نیروی انسانی ورزیده و خلاق است.

مسئول انجمن اسلامی معلمان استان زنجان ابراز کرد: عنصر مهم توسعه به ویژه توسعه نیروی انسانی است، درک استفاده بهینه و توسعه سرمایه انسانی در آموزش و پرورش نیازمند برخورداری از مدیریت صاحب بینش و دانش است و مدیران ناکارآمد، غیر منعطف و اقتدارگرا نمی‌توانند محور توسعه باشند.

خرازی تصریح کرد: برای خروج از این وضعیت و همچنین برای انتخاب مدیران باید شاخص‌هایی را تعیین و بر اساس آن اقدام شود نه اینکه بر مبنای عضویت در ستاد انتخاباتی یا گروه و باند، چرا که این گونه تغییر و تحول راه به جایی نمی‌برند و ما دچار سیاست زدگی در آموزش و پرورش می‌شویم که سم مهلکی برای نظام تعلیم و تربیت است.

وی تاکید کرد: عملکردی که در 29 اسفند در خصوص پرداخت حقوق معلمان اتفاق افتاد خیلی تلخ و ناگوار بود مسمومیت پیاپی دانش آموزان، اجرای اَبتر و حاشیه‌ساز رتبه‌بندی معلمان، عدم توجه به پاسخگوییِ محترمانه و به هنگام مطالبات بحق فرهنگیان شاغل و بازنشسته پیرامون موضوعات مهمی مانند صندوق ذخیره فرهنگیان و طرح همسانسازی حقوق، مسئله کنکور و مافیای آن، تنوع مدارس، عدالت آموزشی، کسری بودجه آموزش و پرورش چالش‌های دیگر آموزش و پرورش بوده لذا ضرورت حیاتی دارد.

مسئول انجمن اسلامی معلمان استان زنجان تصریح کرد: امر خطیر آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد، و با اعتقاد به این نگاه بنیادین، مسائل مهمی چون ساماندهی، جذب و نگهداشت نیروی انسانی، آموزش و بهسازی، افزایش انگیزه کارکنان و ارتقای کیفیت آموزشی، در دستور کار ویژه حاکمیت قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر