logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۰۱۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در پی تغییرات مدیران استانی رئیس جمهور؛

سهم استان زنجان از تغییرات مدیران استانی چقدر است؟!

سهم-استان-زنجان-از-تغییرات-مدیران-استانی-چقدر-است؟!
دولت آقای رئیسی در برکناری مدیران ناکارآمد استانی(که در سفر اخیر خود به خوزستان) اتخاذ کرده رویکردی درست و منطقی، و مورد مطالبه مردم است اما سوالی که مطرح است سهم استان زنجان از تغییرات مدیران استانی چقدر است؟!

به گزارش موج رسا; پس از گذشت بیش از چهار دهه  از عمر با برکت انقلاب اسلامی و تجربه سلیقه‌های مختلف در اداره کشور، مردم به این نتیجه رسیده‌اند که:

۱.شعار با عمل در شیوه رفتاری و حکمرانی دو مقوله مجزا هستند، هر چقدر اعمال با مواضع و سیاست‌های منطقی و صحیح نظام، یکسان و همخوانی داشته باشد اعتماد‌آور، و پیشرفت دهنده است و هر چقدر این دو مقوله از هم فاصله بگیرند، اعتماد زدا و نفرت انگیز خواهد بود.

۲. برای پیشرفت عمومی جامعه مصالح جمعی، شدیداً اولویت دارد برمنافع فردی و  هوا خواهی عده‌ای قلیل.

در این راستا سازمان‌ها و نهاد‌های نظارتی می‌بایستی ملاحظه هیچ حزب و جریانی را نکرده و مُرّ قانون را اجرا کنند. مصلحت اندیشی‌ها در رعایت حال عده‌ای قلیل، هزینه‌های کلان مختلفی بر مجموعه نظام و افکار عمومی تحمیل می‌کند که هیچ ثمری جز تامین منافع همان عده قلیل، عاید دیگری نخواهد داشت.

۳. کسانی که مدعی مدیریت پذیرش مسئولیت شده‌اند می بایستی  تبعات پذیرش مسئولیت را هم داشته باشند.

نمی‌شود گفت که هر مدیر صرفا باید دارای جایگاه خاص مدیریتی باشد اما مورد بازخواست قرار نگیرد. و اگر خطایی کرد و ضعفی نشان داد، تنها منجر به تغییر آن شود و هزینه‌های مختلف ضعف مدیریتی را نپردازد! 

و یا در تخلفات مدیران، صرف اختلاس‌ها بیشتر مدنظر باشد اما انجام کار و حل مسائل مورد نظر اعم از وعده‌ها و برنامه‌هایی که در آن حوزه مسئولیتی، دولت داده است و غیره، در بازه‌های زمانی مشخص و مد نظر قرار نگیرد!!؟

با این مقدمه به نظر می‌رسد رویکردی که دولت آقای رئیسی در برکناری مدیران ناکارآمد استانی(که در سفر اخیر خود به خوزستان)  اتخاذ کرده رویکردی درست و منطقی، و مورد مطالبه مردم است؛ چرا که فرصت‌ها بسیار محدود است و در این فرصت‌های محدود افراد ضعیف و ناکارآمد در سیستم‌های اجرایی خواسته یا ناخواسته عملاً تبدیل به مهره‌های معاندین و معارضین برای تولید نارضایتی و نفرت از نظام اسلامی می‌شوند. 

بی‌شک ارزیابی های مدیران استانی (عالی، میانی و صفی) می بایستی جدایی از سلایق سیاسی، در بازه های زمانی کوتاه و میان مدت به صورت جدی صورت گیرد و بلافاصله تصمیمات اتخاذ شده جهت بهبود وضعیت موجود اتخاذ گردد. 

در سطح استان در برخی از عرصه ها تدابیر مدیران مدیران استانی نتوانسته گره گشایی کند و می بایستی  تصمیمات سریع اصلاحی صورت گیرد

 -گرانی روز افزون زمین

 -هزینه‌های هنگفت ساخت مسکن، عدم نظارت و ساماندهی اجاره بها واحد‌های صنفی و مسکونی

-نابسامانی در ساخت مسکن ملی که اخیراً همه اعتراضات مردمی را در این حوزه شاهد بودیم 

-گرانـی کالاها، بگونه‌ای که عنوان می‌شود این استان جزو گران‌ترین استان‌های کشور است(که توجیه گرانی اجاره مغازه ها و...  را برخی مطرح می‌کنند) 

 -نظارت ضعیف بر بازار کمبود برخی اقلام در بازار( که نظارت های نمایشی تاکنون نتوانسته خواسته مردم را برآورده کند و توجیه مشکل سراری دائما آورده می‌شود و...)

-نارضایتی از نظارت بر پزشکان و هزینه‌های سرسام‌آور دارو درمان 

-کمبود مدارس در شهرک های اقماری شهر زنجان

-رفتار نادرست برخی مدیران(نگاه از بالا به پایین) و ضعف ارتباط مردمی

-رفتار ناشیانه و بی تجربگی برخی از مدیران صفی

-عمل نکردن به برخی وعده های داده شده (در حوزه راه،آب ،راه اندازی مجدد برخی کارخانه ها و شهرک های صنعتی، پروژه های نیمه تمام عمرانی و...)

-مشکل آب شرب برخی از روستا‌ها

-مشکلات آسفالت معابر و جاده‌ها

از جمله برخی از مسائل استان است که می‌بایستی در کوتاه‌ترین زمان جهت تغییر ملموس در زندگی مردم، تصمیماتی اتخاذ کرد. طبیعتا تغییر مدیریتی یکی از راهکارهای کوتاه مدت است که می‌تواند اقدام مناسبی باشد؛ بشرطی که نمایشی، انتخاباتی، رانتی و سفارشی نباشد. حال با توجه به مسائل مختلف استان در عرصه‌های گوناگون و تاثیر جابجایی مسئولین در تسهیل امورات به نظر شما سهم تغییرات مدیریتی استان چقدر خواهد بود؟

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر