logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۰۱۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا:

اقدامات انجام شده فراکسیون کارگری قانع کننده نیست

اقدامات-انجام-شده-فراکسیون-کارگری-قانع-کننده-نیست
امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه فراکسیون کارگری وظیفه دفاع از حقوق کارگران را دارد گفت: با اینکه در این راستا اقداماتی انجام شده اما قانع کننده نیست.

حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: کار و کارگر جایگاه شایسته و بلندی در آیات قرآن، سیره ائمه و در گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری دارند به عنوان مثال پیامبر اعظم (ص) فرمودند: کسی که از فرط خستگی کار و تلاش به خواب رود؛ آمرزیده می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مکتب‌هایی که مدعی احترام به کارگر و دفاع از حقوق کارگران هستند واقعیت این مکتب‌ها چیست و آیا واقعا به کارگر احترام می‌گذارند افزود: واقعیت این فرقه‌ها و مکتب‌ها مادی و در جهت سرمایه‌داری و به نفع سرماداری می‌باشد به عبارتی به دنبال ثروتمند کردن ثروتمندان و فقیر کردن فقیران می‌باشند.

امام جمعه ماهنشان بیان کرد: کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کردند و با تعطیلی و اعتصاباتی که در کارخانجات بزرگ دولتی و خصوصی انجام شد همراه با سایر مکتب انقلابی در پیروزی انقلاب نقش آفرینی کردند.

وی ادامه داد: ۱۴۰۰ شهید گویای حضور بی‌نظیر در دفاع مقدس است که هر کدام برای حمایت از کشور وارد عرصه نبرد شدند. بنابراین جامعه کارگری جزو وفادارترین جوامع نسبت به انقلاب و نظام هستند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به اینکه قوانین زیبا و جالبی در رابطه با کارگران وجود دارد گفت: اما چرا اینکه کارگران در عذاب و رنج هستند و چرا حق و حقوق قانونی این افراد محقق نمی‌شود مقوله دیگری است.

وی با اشاره به اینکه فراکسیون کارگری وظیفه دفاع از حقوق کارگران را دارد اذعان کرد: با اینکه در این راستا اقداماتی انجام شده اما قانع کننده نیست.

امام جمعه ماهنشان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصناف کارگری به درستی پا گرفته‌اند و شانیت حقوقی و اجرایی لازم را دارند بیان کرد: اصناف پا گرفته‌اند ولی نه بدرستی؛ در نتیجه کارگران شانیت حقوقی و اجرایی لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی و ستون و محور تولید هستند تصریح کرد: همچنین امروز محور تحقق اقتصاد مقاومتی و ساختن کشوری مستقل و قدرتمند، ایجاد امنیت اقتصادی است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به اینکه بنگاه‌های کوچک زود‌بازده در ایجاد کار و کارآفرینی تاثیر ویژه‌‌ای دارند و می‌توانند باعث اشتغال شده و ایجاد ثروت نماید گفت: تاکید زیادی بر ایجاد بنگاه‌های کوچک زودبازده شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از رشد تولید مربوط به کارگران می‌باشد خاطرنشان کرد: آموزش و مهارت آموزی، آشنایی با مهارت‌های روز لازم و ضروری می‌باشد اما متاسفانه به این امر مهم توجه نشده است تا جایی که رهبر معظم انقلاب نیز به این مورد در سخنرانی اخیر اشاره و توجه به این مهم را خواستار شدند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه داشتن امنیت شغلی یکی از بزرگترین دل‌نگرانی‌های کارگران است در مسیر رفع این دل نگرانی چه اقداماتی انجام شده و چه باید کرد؟ گفت: کیفیت کار و محصول در صورتی بالا خواهد رفت که امنیت شغلی وجود داشته باشد، که همین موضوع نیز مورد درخواست رهبر معظم انقلاب بوده و دغدغه مسئولان نیز می‌باشد. اقداماتی در این مورد انجام گرفته اما کافی نیست باید مسئولان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه کار باعث حیات جامعه می‌شود گفت: هر میزان تولید رشد داشته باشیم، تورم مهار خواهد شد، اگر تولید رشد نداشته باشد؛ تورم نیز قابل کنترل نخواهد بود بنابراین مقام معظم رهبری مهار تورم را در کنار رشد تولید قرار داده است و این امر نیازمند کار و کارگر می‌باشد. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر