logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۰۱۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

کشف حجاب طراحی سرویس‌های جاسوسی دشمن است

کشف-حجاب-طراحی-سرویس‌های-جاسوسی-دشمن-است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: حضرت آقا در بحث بی‌حجابی فرمودند: عده‌ای از خانم‌ها که تعدادشان کم است کشف حجاب کردند اما اگر بدانند پشت سر این مسئله سرویس‌های جاسوسی قرار دارد قطعا تبعیت نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: حضرت آقا قبل از انقلاب و بعد از انقلاب بر روی کلمه وحدت تاکید دارند، این در حالی است که وحدت یکی از اساس‌های دین مبین اسلام است و پایه‌های دین با وحدت شکل می‌گیرد.

وی افزود: تفرقه منجربه شکست جامعه دینی و اسلامی می‌شود؛ اما وحدت حول محور اصول باید شکل گیرد، اصولی که حول محور یک نظام، سیستم و سازمان باشد. به عبارتی وحدت بر روی مسائلی است که دیگر تردیدی برای سیاست پایه‌ای نیست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: وقتی که حضرت آقا می‌فرمایند وحدت؛ یعنی شما در مبارزه با استبداد، مبارزه با استکبار، حمایت از مظلوم، خدمت به جامعه وحدت داشته باشید. و به دلیل منفعت سیاسی خود خدمت کردن در جامعه را فدا نکنید. بنابراین باید در اصول و منافع ملی بنا به تاکید دین و اسلام وحدت داشته باشیم.

وی تاکید کرد: نباید هیچ گروه و حزبی به دلیل منافع حزبی و شخصی خود وحدت را زیر پا بگذارد. افراد، اشخاص، نهاد و سازمانی حق زیر پا گذاشتن اصول را ندارند.

حجت‌الاسلام بیگدلی بیان کرد: حجاب یکی از مسلمات دین است، حضرت آقا فرمود حجاب یک حرمت دینی است به عبارتی دیگر جامعه دینی و ایران اسلامی، افراد و اشخاص باید آن را رعایت کنند؛ دشمنان از حجاب برای تامین منافع خود استفاده می‌کند و به دنبال منافع خود می‌‌باشد. آنان نه به حجاب و نه به بی‌حجاب ما دلسوزی دارند مگر اینکه هر کدام منافع آنان را تامین کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر روزی منافع دشمن را با‌حجابی تامین می‌کرد این قشر را مورد حمایت قرار می‌داد و اگر روزی منافع آنان را بی‌حجابی در جامعه تامین کند به دنبال این گروه خواهند رفت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: حضرت آقا در بحث بی‌حجابی فرمودند: عده‌ای از خانم‌ها که کم هم هستند کشف حجاب کردند اما اگر بدانند پشت سر این مسئله سرویس‌های جاسوسی قرار دارد قطعا تبعیت نخواهند کرد. بنابراین حجاب هم حرمت شرعی و هم سیاسی است و حرمت شرعی را کسی نمی‌تواند عوض کند.

وی ادامه داد: رهبر معظم فرمودند با تدبیر وارد شوید و نقشه دشمن را بشناسید و در خنثی کردن نقشه دشمن وارد شود و قطعا این کار شکل خواهد گرفت و همه باید در این موضوع همراه باشند.

حجت‌الاسلام بیگدلی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص رفراندوم با اشاره به فرموده رهبری که هیچ کس اصول خود را به رفراندوم نمی‌گذارد، گفت: هیچ کشوری این کار را انجام نمی‌دهد، کشور‌های غربی، شرقی اصول خود را به رفراندوم نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: کدام موضوع به رفراندوم گذاشته شود، اگر یک موضوعی امروز به رفراندوم گذاشته شود باید فردا موضوع دیگری به رفراندوم گذاشته شود. امروز اگر حجاب را به رفراندوم بگذارند فردا ازدواج با محارم، روز دیگر همجنس بازی و روز‌های دیگر نماز خواندن یا نخواندن را به رفراندوم می‌گذارند. اما مگر امکان تغییر و عوض کردن اصول با رفراندوم وجود دارد؟ این‌ها حکم دین و شرع و در کنار آن حکم عقل است و نمی‌توان اصول را به رفراندوم گذاشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: افرادی که رفراندوم را بیان می‌کنند از منافعی منتفع می‌شوند و این قضایا را مطرح می‌کنند. اگر از همین افرادی که شعار رفراندوم را مطرح کرده‌اند در خصوص اصول خود این افراد این مسئله به اجرا گذاشته شود موافقت نخواهد کرد. هر کس حقوق شخصی و اصولی دارد بنابراین نظام نیز برای خود دارای حقوق و نظامی است که متعلق به همان نظام و دین است و نمی‌توان این امور را با رفراندوم عوض کرد.

وی با بیان اینکه جبهه انقلاب در این راستا وظیفه‌ای دارد گفت: رهبر معظم این وظیفه را با بحث تبیین مشخص کرده‌اند، باید با منطق وارد شویم، اسلام از لحاظ منطق بسیار قوی است، استدلال، مناظره، جلسات کرسی آزاد اندیشی، جلسات تبیینی برگزار شود. چراکه ما هیچ‌زمان نیاز به کار خشونتی، هجمه‌ای، غیر اصولی و غیر عقلی نداریم. اما نیاز است همه ورود یابند و اگر با برگزاری جلسات با اشخاص، افراد، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها برگزار شود ۹۹ درصد خواهند پذیرفت و این قضیه را تجربه کرده‌ایم و زمانی که با افراد دقیق صحبت می‌شود عقب می‌نشینند.

حجت‌الاسلام بیگدلی ادامه داد: در جریان اغتشاشات وقتی مردم دیدند به دنبال تجزیه ایران هستند، عقب نشستند و تجزیه طلبان را همراهی نکردند تا کشور را تکیه تکیه کنند. بنابراین سایر مسائل نیز به همین روال است و باید با منطق، برهان، دلیل و استدال ورود یافت به شرطی که همه همکاری کنند و این امر را بر عهده یک قشر خاص نگذارند و باید همه اقشار تحصیل کرده و نکرده، دانش‌آموز، کسبه و بازار باید در حد توان برای روشنگری ورود یابند.

زهرا بیات

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر