logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۰۱۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون سیاسی استاندار زنجان:

ارتقاع سرانه ورزشی دانش‌آموزان در استان زنجان مورد توجه قرار گرفته است

ارتقاع-سرانه-ورزشی-دانش‌آموزان-در-استان-زنجان-مورد-توجه-قرار-گرفته-است
معاون سیاسی استاندار زنجان با بیان اینکه مدارس و آموزش و پرورش با تاکید براینکه ارتقاع سرانه ورزشی دانش آموزان در استان زنجان مورد توجه قرار گرفته است گفت: احداث ۱۰ چمن ورزشی در مدارس زنجان با این هدف انجام شده است،

به گزارش موج رسا; ابوالفضل رفیعی امروز در افتتاح همزمان 10 چمن مصنوعی مدارس استان زنجان در قالب طرح شهید سلیمانی با بیان اینکه فعالیت‌های ورزشی در کنار سایر فعالیت‌های درسی برای دانش آموزان مفید است اظهار کرد: برای افزایش نشاط و سرگرمی در بین دانش آموزان ایجاد مکان‌هایی که به این امر کمک کند مهم است.  

وی گفت: با بررسی اهدافی که چنین جایگاهی دارند نه تنها باعث سلامت جسمی بلکه باعث سلامتی روحی و ایجاد نشاط و شادی برای حضور در اجتماع است.

وی با اشاره به نقش مدارس، سازمان‌های آموزش و پرورش گفت: با مجهز شدن به هویت ایرانی اسلامی و کسب مهارت و توانمندی‌های لازم شاهد پرورش و تربیت نسل تمدن ساز در مدارس هستیم.

معاون سیاسی استاندار زنجان گفت: برای افزایش روحیه و نشاط در جوانان برگزاری اردوها در مدارس اهمیت دارد که در کنار فعالیت‌های درسی کمکی برای فعالیت در عرصه‌های اجتماعی است.

وی عنوان کرد: با مدیریت مناسب می‌توان زمینه استفاده و بهره‌برداری بهینه از فضاهای آموزشی و ورزشی در مدارس را فراهم آورد.

رفیعی تاکید کرد: هدف از تاسیس طرح‌هایی مانند چمن‌های مصنوعی در مدارس استان می‌توان به طراحی و ایجاد فضاهای ورزشی در مدارس،  بهینه سازی و متناسب فضاهای ورزشی،  تحقق عدالت ورزشی، توسعه فضاهای ورزشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ارتقاع سرانه فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان و استاندارد سازی فضا و تجهیزات ورزشی اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه استارت طرح شهید سلیمانی یک اتفاق پربرکت در کشور و استان زنجان بوده است گفت: با وجود اعتبارات اندک که به این طرح اختصاص یافته پر برکت بودن آن به اثبات رسیده که 40 میلیارد تومان آورده برای استان اختصاص یافته است.

وی گفت: سعی بر این است که سالن‌های ورزشی در مدارس دخترانه استان راه اندازی شود تا دانش آموزان دختر بتوانند از امکانات لازم بهره مند شوند.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر