logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۰۱۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان در گفتگو با موج‌رسا مطرح کرد:

ثبت ۶ پرونده تخلف برای اعضای شوراهای اسلامی استان زنجان

ثبت-۶-پرونده-تخلف-برای-اعضای-شوراهای-اسلامی-استان-زنجان
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه در ۲۱ شهر استان ۱۱۳ اعضای شورا در حال ارائه خدمات هستند، گفت: ۶ پرونده تخلف برای ۶ نفر از اعضای شورای اسلامی استان زنجان ثبت شده که منجر به عزل و سلب عضویت چند تن از آن‌ها شده است.

سعید خلجی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; ضمن تبریک روز شوراها اظهار داشت: در سطح استان زنجان ۱۱۳ نفر عضو شورا در حال خدمت ‌رسانی‌اند که مجموعه‌ای از گروه‌ها و افراد مختلف با مقاطع تحصیلی دیپلم تا دکتری را شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه از اقشار مختلف در شوراهای شهری استان اعم از پزشک، کارمند، معلم، کارگر، کشاورز و شغل آزاد در ۲۱ شهر استان حضور دارند، افزود: رده سنی اعضا اغلب بین ۴۰ سال است و خوشبختانه وضعیت شورا‌ها در حال حاضر بهتر است هرچند که در برخی از شهر‌ها اعضای شورا در انتخاب شهردار تعلل داشته‌اند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان در خصوص حواشی پیرامون انتخاب شهردار ابهر توسط اعضا شورا گفت: افرادی که انتخاب می‌شدند به دلیل عدم احراز صلاحیت مورد تایید برای سکانداری شهرداری قرار نمی‌گرفتند. از سویی دیگر اعضای شورا نیز گاها در انتخاب شهردار مردد بودند و رای خود را پس می‌گرفتند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اسفند سال گذشته شهردار ابهر بعد از گذشت چند ماه معرفی شد و در حال حاضر همه شهرهای استان به جز صائین‌قلعه توسط شورا و شهرداران مدیریت می‌شود.

خلجی گفت: فرایند انتخاب شهردار صایین‌قلعه انجام شده و منتظر پاسخ استعلامات هستیم. 

وی با بیان اینکه نظارت بر شوراهای شهرها در مرحله اول بر عهده فرمانداران است، تصریح کرد: در مرحله دوم بررسی عملکرد شوراها توسط مدیریت امور شهری انجام می‌شود با این وجود در این دوره از شورا اعضای شورای زنجان، سلطانیه، سجاس، خرمدره بهترین عملکرد را داشته‌اند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد اعضای شورا و شهرداران به صورت دوره‌ای و غیر منتظره انجام می‌شود، گفت: شوراها صرفا قانون‌گذارند و مجری تصمیمات شهرداری است که در این راستا نظارت جدی انجام می‌شود.

وی گفت: تا امروز ۶ مورد تخلف از اعضای شوراهای اسلامی استان مورد شناسایی قرار گرفته است که پرونده تخلفات به شورای حل اختلاف ارسال شده و یکی از اعضا عزل و عضو علی‌البدل جایگزین شده است.

وی با بیان اینکه انواع تخلفات برای این ۶ عضو ثبت شده که بی ارتباط با تخلفات اقتصادی است گفت: برای دو عضو دیگر نیز سلب عضویت توسط هیئت حل اختلافات صادر شده که در حال حاضر در دست بررسی در هیئت حل اختلاف کشور و اعلام نظر قطعی است.

خلجی بیان کرد: از مجموعه‌ ۱۱۳ نفری اعضای شورا در استان، از ۶ نفر تخلف گزارش شده است که کمتر از ۴ درصد را شامل می‌شود. با این وجود عمدتا عمکرد اعضای این دوره بسیار مثبت‌تر از دوره‌های گذشته است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان در ادامه با اشاره به اینکه درآمد‌زایی پایدار یکی از برنامه‌های شوراها و شهرداری بوده و در این مسیر در حرکت هستند گفت: در شهر زنجان در سال گذشته بیش از ۶۵ درصد هزینه‌ای که صرف شد از محل درآمد‌های شهرداری بود بنابراین شهرداری‌ها به سمت خودکفایی در حال حرکت هستند.

وی ادامه داد: بحث درآمدزایی پایدار در ابهر نیز استارت خورده است به طوری که ۳ پروژه بزرگ درامدزایی در ابهر در حال انجام است و هدف نیز ایجاد درآمد پایدار می‌باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر