logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۰۱۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
گزارش؛

نابسامانی مدیریتی در ساخت مسکن ملی متقاضیان را به استانداری زنجان کشاند

نابسامانی-مدیریتی-در-ساخت-مسکن-ملی-متقاضیان-را-به-استانداری-زنجان-کشاند-
نابسامانی مدیریتی در ساخت مسکن ملی متقاضیان را به استانداری زنجان کشاند و معاون راه و شهرسازی نیز در جمع اعتراضی گوی پاسخ به مطالبات متقاضیان را به زمین استانداری انداخت.

به گزارش موج رسا; طرح اقدام ملی مسکن یک طرح حمایتی دولت برای خانه‌دار کردن افرادی است که تاکنون به‌دلیل مشکلات اقتصادی نتوانسته‌اند منزل مناسبی برای خود خریداری کنند و هدف این طرح نیز افزایش تولید مسکن و تأمین نیاز جامعه است که بتواند در بلندمدت تغییری در بازار مسکن کل کشور ایجاد کند. 

با اینکه در ابتدا طبق اعلام مسئولان کشوری و استانی اعلام شد که هر متقاضی با آورده‌ تقریبی ۲۰۰ میلیون تومان با ۵ قسط ۴۰ میلیون تومانی صاحب‌ خانه خواهد شد اما این موضوع سرابی بیش نبود، چراکه طبق آخرین اطلاعاتی که مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان داده است هنوز پرداخت تعداد نهایی اقساط ۴۰ میلیون تومانی مشخص نیست و این امر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

از سویی دیگر در برخی پروژه‌های مسکن ملی در زنجان که تنها قریب به ۵۰ درصد پیشرفت کرده‌اند ۵ قسط ۴۰ میلیون تومانی واریز شده و پیامک برای واریز قسط ششم نیز ارسال شده است این در حالی است که عده‌ای حتی اقساط چهارم خود را نیز واریز نکرده‌اند!

جالب این که راه‌وشهرسازی در این پیامک هوشمندانه تهدید خود را به کار برده و به متقاضی متذکر شده در صورتی که قسط ششم واریز نشود عواقب به پای خود متقاضی خواهد بود. جالب‌تر این است که راه‌وشهرسازی خود را ملزم به پاسخگویی به متقاضیانی که بیش از ۲ سال است آوردیشان در دست آنان به امانت سپرده شده و پیشرفت مناسبی در پروژه حاصل نشده است، نمی‌کند.   

با این وجود وقفه‌های پی در پی در اجرا، بهره‌برداری از این طرح را به تعویق انداخته است تا همچنان متقاضیان این طرح ملی، همچنان معطل و در انتظار بمانند.

آورده متقاضیان مسکن ملی سقف مشخصی ندارد

نبود قرارداد معین، مشخص نبودن سقف واریز متقاضیان، ابهام در تزریق تسهیلات مورد نظر و بی‌برنامه‌گی در روند احداث، طولانی شدن زمان احداث، عدم پیشرفت فیزیکی مناسب پروژه‌ها متناسب با دریافتی مبلغ از متقاضیان سبب شده تا افراد در سردرگمی به سر ببرند.

مسکن

افراد متقاضی که غالبا از طبقه‌ کارگر و ضعیف جامعه هستند، پرداخت آورده در زمان‌های کوتاه را خارج از توان خود عنوان و از سویی نیز همچنان مطالبه‌ مشخص شدن سقف پرداختی آنها، سرعت در روند اجرای پروژه را از سوی مسئولین راه و شهرسازی مطالبه دارند.

با اینکه در چندین بار در برهه‌های مختلف ذکر شده زنجان در اجرای نهضت ملی مسکن در کشور پیشرو است اما در طول ماه‌های گذشته متقاضیان ملی مسکن به دلیل مشکلاتی که ذکر شد مقابل استانداری زنجان تجمع و اعتراض کردند بلکه مقام عالی استان خود را ملزم به پاسخگویی در برابر این اعتراضات به حق کند.

معاون راه و شهرسازی گوی پاسخ به مطالبات را به زمین استانداری انداخت

با این وجود امروز نیز موجی از اعتراضات مردمی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در مقابل استانداری زنجان به راه افتاده بود. با اینکه سعید شاهین‌فر، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی زنجان برای پاسخ به مطالبات و سوالات معترضان قرار داشت، اما در مقابل این اعتراضات و پاسخ‌دهی به مطالبات مردم کم آورد و گوی پاسخ‌دهی به مطالبات مردمی را به سمت استاندار حل داد.

زنجان مسکن ملی

افق روشنی در خصوص مسکن ملی در راه است

و اما استاندار زنجان بعد از شنیدن اعتراضات و مطالبات در جمع معترضان سراسر آشفته اذعان کرد: پنج یا حداکثر ۶ نفر به عنوان نماینده معترضان انتخاب شوند و مشکلات و مطالبات را صبح فردا برایمان در نهایت آرامش بیان کنند، من در حد توان تمام مسائل را پیگیری می‌کنم و مواردی که باید را به وزیر اطلاع داده شود و موافقت‌های لازم اخذ شده را انجام خواهم داد.

وی به متقاضیان گفت: یک اتفاقاتی ممکن است رخ دهد و افق روشنی وجود دارد اما تا زمانی که مطمئن نشوم نمی‌توانم قولی بدهم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر