logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۰۱۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل نوسازی و توسعه تجهیزات مدارس استان زنجان خبر داد:

حضور پررنگ خیرین استان زنجان در ساخت مدرسه

حضور-پررنگ-خیرین-استان-زنجان-در-ساخت-مدرسه
مدیرکل نوسازی و توسعه تجهیزات مدارس استان زنجان با بیان اینکه ساخت مدارس در مناطق اقماری استان یکی از مشکلات عدیده سازمان نوسازی و توسعه تجهزیات مدارس است گفت: خیرین استان حضور پر رنگ و فعال در امر مدرسه سازی دارند.

حمید اسلامی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه در امر اجرای پروژه مدرسه سازی مخصوصا در مناطق اقماری استان عملکرد مناسبی با توجه به مشکلات پیش رو ارائه نشده است اظهار کرد: سعی بر این است مشکلات مربوط به مناطق اقماری در استان با کمک و مساعدت‌های لازم حل شود.

وی افزود: از جمله مشکلات پیش رو در حوزه نوسازی و توسعه تجهیزات مدارس عدم تحویل زمین مناسب برای احداث مدارس در مناطق مختلف است.

مدیرکل نوسازی و توسعه تجهیزات مدارس استان زنجان عنوان کرد: عمده زمین‌های شهری و روستایی تحویل داده شده به سازمان نوسازی و توسعه تجهیزات مدارس استان دارای عوارض شهرداری است به نحوی که جهت آماده سازی مدارس هزینه بالایی صرف می‌شود.

اسلامی گفت: اکثر شهرک‌های اقماری که توسط شرکت‌های تعاونی ایجاد شده متاسفانه اقدامات موثری در خصوص اجرا و ساخت مدارس در نظر گرفته نشده است.

وی ابراز کرد: در این راستا با توجه به تعداد محدود طرح‌های اجرا شده و نبود اعتبارات دولتی باعث کاهش روند ساخت مدارس در مناطق اقماری شده است.

مدیرکل نوسازی و توسعه تجهیزات مدارس استان زنجان تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات اداره نوسازی و توسعه مدارس در استان محدودیت اعتبار ملی و استانی است.

اسلامی گفت: ممانعت در ساخت مدارس در مناطق اقماری توسط برخی از شهرداری‌های استان باعث توقف عملیات احداث در مناطق مذکور شده است.

وی تاکید کرد: در شهری کرسف شهرستان خدابنده چند ماهی است که درگیر مشکلات از قبیل نبود نماینده نوسازی در شورای معماری که شهرکهای جدید را مصوب می‌کند یا لکه‌گذاری زمین مورد نظر که بی‌ارزش‌ترین و بدترین زمین‌ها در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل نوسازی و توسعه تجهیزات مدارس استان زنجان تصریح کرد: نکته قابل تامل درباره حضور پررنگ خیرین استان در حوزه توسعه و نوسازی مدارس بوده که نسبت به سال 1400 می‌توان گفت که 50 درصد تعهد خیرین بیشتر شده است.

اسلامی ادامه داد: نا گفته نماند مشارکت خیرین استان در ساخت مدارس 50 درصد تا 100 درصد بوده که بیشترین فراوانی در حد 25 درصد محقق شده است.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر