logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۰۱۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج علمی فناوری و پژوهشی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

شرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیتی خوبی برای خنثی سازی تحریم‌ها دارند

شرکت‌های-دانش‌بنیان-ظرفیتی-خوبی-برای-خنثی-سازی-تحریم‌ها-دارند
رئیس سازمان بسیج علمی فناوری و پژوهشی استان به نقش ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در خنثی سازی تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: مشکلات بخش صنعت با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان قابل حل است.

علی رضاخانی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه پیگیری‌های لازم در جهت رفع موانع از بخش صنعت اهمیت ویژه دارد اظهار کرد: مشکلات در بخش صنعت شناسایی و با مراکز دانش بنیان مطرح می‌شود.

وی افزود: همکاری در پروژه عارضه یابی صنایع استان زنجان از جمله پروژه‌هایی است که  تحت عنوان کلینیک صنعت بسیج استان نامگذاری شده است.

رئیس سازمان بسیج علمی فناوری و پژوهشی استان زنجان عنوان کرد: پروژه کلینیک صنعت بسیج استان یک پروژه مشترک بین بسیج صنعت، بسیج دانشجویی و بسیج علمی است.

رضاخانی ابراز کرد: طی مشاوره و صحبت‌هایی که با شرکت‌های کوچک انجام پذیرفت چند شرکت دیگر به شرکت‌های دانش بنیان در استان اضافه شد و در حال فعالیت هستند.

وی گفت: بررسی توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان فن‌آور براساس نیاز جامعه شناسایی و معرفی به مجموعه‌های دانش بنیان یکی دیگر از اقدامات بسیج علمی فناوی و پژوهشی استان زنجان است.

رئیس سازمان بسیج علمی فناوری و پژوهشی استان زنجان تاکید کرد: در قدم اول باید نیاز جامعه هدف مشخص شود و از شناسایی هسته دانش بنیان بر اساس نیاز جامعه رشد و پرورش یابد.

رضاخانی تصریح کرد: براساس نیازهای شناسایی شده در جامعه تیم‌های دانش بنیان شکل می‌گیرد و سعی در بر طرف شدن مشکلات و موانع در این باره می‌شود.

وی افزود: یک دهه اخیر نه تنها استان بلکه کشور نیز در حیطه صنعت به علت تحریم‌های اقتصادی با مشکلات متعددی روبرو بود و این تحریم‌ها در حوزه قطعات خودرو شدیدتر بود.

رئیس سازمان بسیج علمی فناوری و پژوهشی استان زنجان تصریح کرد: مواد اولیه وارداتی به کشور به علت تحریم موجود نبود در این مقوله با وارد شدن تیم‌های دانش بنیان و استفاده از دانش افراد خبره در این زمینه مشکل قطعات خودروها در داخل کشور حل شد.

رضاخانی ابراز کرد: در بخش صنعت کم و کاستی‌هایی که به وجود می‌آید با شرکت‌های دانش بنیان در میان گذاشته می‌شود و با همفکری و ارائه راهکارهای مناسب و کاربردی مشکل مربوط حل می‌شود.

وی تصریح کرد: در کشور مسائل، رویدادها و نیازمندی‌های مختلف وجود دارد که با تکیه بر توانمندی‌ها و حل مسائل مربوطه در حوزه‌های مختلف دانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان، فناوران و پژوهشکدها تحقق می‌یابد.

رئیس سازمان بسیج علمی فناوری و پژوهشی استان زنجان تاکید کرد: لازم به ذکر است که 29 طرح دانش بنیان به دبیرخانه رویداد ارسال شده که 12 طرح به‌عنوان طرح منتخب مورد تایید قرار گرفته است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر