logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۰۱۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان در گفتگو با موج رسا:

پویایی بخش کشاوزی در گرو حل مشکلات کلان اقتصادی است

پویایی-بخش-کشاوزی-در-گرو-حل-مشکلات-کلان-اقتصادی-است
عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با بیان اینکه مطالعات مختلفی در زمینه کشاورزی و محصولات کشاورزی صورت گرفته است گفت: پویایی بخش کشاورزی استان در گرو حل مشکلات کلان اقتصادی است.

حیدر قلی‌زاده در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه مشکلات اساسی مانع فعالیت کشاورز در عرصه کشاورزی می‌شود اظهار کرد: تا زمانی که مشکلات اساسی در عرصه کشاورزی بهبود نیابد و زیر ساخت‌های مربوط به بخش کشاورزی اصلاح نگردد کشاورز در عرصه اقتصاد نمی‌تواند گام‌های مثبت بردارد.

وی افزود: از جمله مواردی که می‌توان به‌عنوان مشکل در عرصه واردات و صادرات کشاورزی مطرح نمود عبارتند از مشکلات کلان اقتصادی و رویکردهایی کوتاه مدت و مقطعی است که در حوزه صادرات و واردات محصولات کشاورزی تعقیب می‌شود.

عضو هیئت علمی و مدیر گروه ترویج ارتباطات و توسعه روستایی دانشگاه زنجان عنوان کرد: در عمل رویکردهای دائمی قابل قبولی در زمینه کشاورزی وجود ندارد که بتوان به آن تکیه کرد.

قلی‌زاده گفت: امروزه در زمینه کشاورزی با شرایطی مواجه هستیم که ممکن است صادرات محصولات کشاورزی آزاد باشد اگر قیمت محصولات کشاورزی داخل کشور افزایش پیدا کند با افزایش قیمت نارضایتی مصرف کننده بیشتر خواهد شد. در نتیجه کشاورز نمی‌تواند به فکر برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی باشد.

قلی‌زاده ادامه داد: لازم به ذکر است کارگزار زمانی وارد بازار می‌شود که کشاورز قادر به فروش محصول خود در بازار نیست و استفاده از جنبه اقتصادی محصولات کشاورزی برای کشاورز نیست بلکه برای کارگزار است.

وی تصریح کرد: زمانی که محصولات کشاورزی اقدام به کاشت شود باید به فکر عرضه به موقع آن در بازار باشند که بسیار کسانی هستند اقدام به کاشت یا کشت محصول می‌کنند بدون آنکه به فکر عرضه به موقع آن در بازار باشند اگر محصول در موعد مقرر براشت نشود صرفه اقتصادی خود را از دست می‌دهد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر