logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۰۱۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در گفتگو با موج رسا:

مشکلات ترافیک شهری زنجان به مسئله زیرساختی برمی‌گردد

مشکلات-ترافیک-شهری-زنجان-به-مسئله-زیرساختی-برمی‌گردد
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با بیان اینکه برای کنترل ترافیک زنجان راهکارهای متفاوتی ارائه شده است گفت: مشکلات ترافیک شهری زنجان به مسئله زیرساختی برمی‌گردد.

سید مهدی سجادی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه راه کارهای بسیاری در زمینه کنترل ترافیک در سطح شهرها انجام شده است اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد خودروها در سطح شهر مسئله ترافیک باید با دقت بررسی شود.

وی افزود: کنترل مسئله ترافیک یک موضوع جهانی است که با گذشت زمان به‌عنوان یک موضوع شناخته شده و باید راهکارهای مناسبی در این زمینه ارائه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان عنوان کرد: سازمان دانشگاه آزاد واحد اسلامی زنجان با مشارکت بخش راه و ترابری استان زنجان در زمینه کاهش یا کنترل ترافیک در سطح استان کارهای زیادی انجام داده است.

سجادی گفت: افزایش روز به روز تردد خودروها در سطح شهر زنجان باعث ترافیک و آلودگی‌های صوتی بسیار می‌شود که اگر بررسی‌های دقیق در این امر صورت نگیرد به مشکل بزرگ تبدیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید زیرساخت‌های اساسی در این زمینه صورت گیرد و تا زمانی که مشکل زیرساخت‌ها در زنجان برطرف نشود مسئله کنترل ترافیک حل نخواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان ابراز کرد: باید برنامه‌ریزی‌هایی درباره مسئله زیر ساخت‌ها ترافیکی صورت گیرد تا مشکل ترافیک حل شود اگر برنامه‌ریزی‌ها دقیق نباشد نه تنها مشکل ترافیک حل شدنی نیست بلکه اوضاع بدتر می‌شود.

سجادی گفت: یکی از برنامه‌ریزی‌های مربوط به کنترل ترافیک در شهرها فرهنگ سازی استفاده از وسایل نقیله عمومی به جای وسیله نقلیه شخصی است که متاسفانه این موضوع مهم در زنجان تقویت نمی‌شود.

وی تاکید کرد: استفاده از وسایل نقیله عمومی گامی بزرگ در راستای کاهش ترافیک در سطح شهر می‌باشد چرا که به مرور زمان ترافیک نه تنها به بافت شهر بلکه باعث بروز بیماری‌های روانی در انسان می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان تاکید کرد: نا گفته نماند چهارمین کنفرانس ملی تصادفات جاده‌ای، سوانح ریلی و هوایی مهر ماه سال 1402 در گروه راه و ترابری در دانشگاه آزاد واحد زنجان برگزار خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان تصریح کرد: باید راهکارهای غلبه بر مشکلات ترافیکی در شهرها بزرگ و کوچک حل شود و توسعه زیرساخت‌های وسایل حمل و نقل عمومی صورت گیرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر