logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۰۰۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفتگو با موج رسا خبرداد

جمع آوری بیش از 86 میلیارد ریال زکات فطریه در استان زنجان

جمع-آوری-بیش-از-86-میلیارد-ریال-زکات-فطریه-در-استان-زنجان-
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به میزان جمع آوری زکات در استان زنجان گفت: ۸۶ میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال زکات در استان جمع‌آوی شد.

روح الله صالحی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه پرداخت زکات به‌عنوان پشتوانه مالی برنامه‌های اجتماعی، تزکیه نفوس و باعث تالیف قلبی در انسان می‌شود اظهار کرد: میزان فطریه عام جمع آوری شده توسط سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان زنجان ۷۳ میلیارد و ۴۴ میلیون ریال است.

وی افزود: پرداخت زکات از واجبات دین اسلام محسوب می‌شود مردم استان زنجان به این مهم  توجه ویژه دارند و هر ساله مبلغی را برای این امر در نظر می‌گیرند و سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) این مبالغ را در جهت امور مستضعفین و در جهت رفع نیازهای اقشار ضعیف جامعه کمک و مساعدت دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد: در این راستا فطریه سهم سادات بخشی از خمس است که به سادات نیازمند می‌رسد که میزان فطریه و زکات جمع‌آوری شده برای سادات توسط سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان زنجان 5 میلیارد و 244 میلیون ریال می‌باشد.

صالحی گفت: میزان 7 میلیارد و 157 میلیون ریال کفاره غیرعمد و میزان یک میلیارد و 84 میلیون ریال کفاره عمد توسط سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان جمع‌آوری و به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: کل مجموع کفارات زکات جمع‌آوری شده توسط سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان زنجان 9 میلیارد ریال در سال 1402 گزارش شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر