logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۰۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
گفت و گوی موج رسا با آقای برگ ایران:

طراحی مینیاتور بر روی برگ ها الهام خداوندی بود/ برای ورود به عرصه هنر باید شغل ثابتی داشت

طراحی-مینیاتور-بر-روی-برگ-ها-الهام-خداوندی-بود-برای-ورود-به-عرصه-هنر-باید-شغل-ثابتی-داشت

آقای برگ ایران گفت: طراحی مینیاتور بر روی برگ ها از طرف خداوند متعال به من الهام شد.

به گزارش موج رسا; سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی با حضور 15 استان و برپایی 40 غرفه صنایع دستی در نمایشگاه بین المللی کاسپین از دو روز گذشته در زنجان آغاز به کار کرده است.   

در این جشنواره گروه های آیینی "مردان شیخ جام" از تربت جام و گروه "داقلار" از تبریز و گروه هنری "شاهو" از کردستان هنرنمایی می کنند.

در این جشنواره استان های اردبیل، البرز، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، قزوین، کردستان، بوشهر، قم، مازندران، هرمزگان، گیلان، همدان و زنجان حضور دارند.

یکی از شرکت کنندگان در این جشنواره حسین شاهی آقای برگ ایران است که تابلو برگ هنر نقاشی مینیاتور سنتی ایرانی، گل و مرغ، چوگان، لیلی و مجنون را به صورت تلفیقی از هنر خالق و مخلوق به نمایش گذاشته است.

این هنرمند خطه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: 42 سال است در عرصه مینیاتور فعالیت می کنم و ایده طراحی بر روی برگ های خشک را به ثبت رسانده ام.

وی با بیان اینکه طراحی مینیاتور بر روی برگ ها از طرف خداوند متعال به من الهام شد، گفت: در خواب دیدم دست هایم به صورت بال در آمده و در حال پرواز هستم.

این هنرمند اصفهانی بیان داشت:در این شیوه هنری با توجه به رنگ زمینه برگ ها، هارمونی رنگ به دست هنرمند شکل می گیرد و رنگ نیز با ترکیب و فرمول خاص در دل برگ می نشیند. 

شاهی خاطرنشان کرد: ایده طراحی بر روی برگ مورد استقبال مردم به ویژه توریست های خارجی قرار گرفته است.

وی با اشاره به استقبال مردم در نمایشگاه های برگزار شده،گفت: در تهران، زاهدان، کرمان و قزوین استقبال بیشتری از آثار من شد.

این هنرمند با توصیه به جوانان برای حضور در عرصه هنری، گفت: اول باید شغل ثابت و درآمدی داشت و هنر را به عنوان شغل دوم انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه کار هنری معیشت افراد را تامین نمی کند، تصریح کرد: برای ورود به این عرصه باید دارای کار ثابت برای تامین معاش بود.

این کارشناس هنرهای تجسمی در خصوص برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در زنجان نیز گفت: هنوز زود است در خصوص این نمایشگاه قضاوت شود اما در سطح شهر تبلیغات گسترده ای انجام شده است که امیدواریم استقبال نیز افزایش یابد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر