logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۰۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان:

استان زنجان از 2 گسل داخلی و 40 گسل پیرامونی تهدید می شود/ عامل اکثر آتش سوزیهای استان انسانی است

استان-زنجان-از-2-گسل-داخلی-و-40-گسل-پیرامونی-تهدید-می-شود-عامل-اکثر-آتش-سوزیهای-استان-انسانی-است

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه دو گسل عمده در داخل استان و 40 گسل از پیرامون استان را تهدید می کند، گفت: استان زنجان در همه زمینه ها متاثر و حادثه خیز است.

به گزارش موج رسا; صفی الله کرامتی امروز در اولین جلسه مدیریت بحران شهرستان زنجان که در محل فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه نزدیک به30 نقطه آتش سوزی در استان زنجان رخ داده است، اظهار کرد: بیشترین آتش سوزی های رخ داده در شهرستان طارم بوده سپس شهرستان زنجان بیشترین آتش سوزی را داشته است.

وی با اشاره به اینکه ایران جزو 10 کشور حادثه خیز جهان و چهار کشور حادثه خیز آسیایی است، ابراز کرد: استان زنجان استان حادثه خیز است.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه دو گسل عمده در داخل استان و 40 گسل از پیروامون استان را تهدید می کند، عنوان کرد: استان زنجان در همه زمینه های متاثر و حادثه خیز است.

کرامتی با اشاره به اینکه خوشبختانه در شناسایی گسل ها و خطر پذیری زلزله مطالعاتی خوبی را دانشگاه علوم پایه انجام شده است، تصریح کرد: با همکاری و همیاری می توانیم مدیریت بحران کنیم تا حوادث را به حداقل برسانیم.

ایران شش درصد تلفات بلایایی طبیعی را به خود اختصاص داده است

وی با بیان اینکه ایران یک درصد جهان را تشکیل می دهد، افزود: شش درصد تلفات حوادث بلایایی طبیعی را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اینکه اگر نگاهی به حوادث و بلایای طبیعی سالهای گذشته داشته باشیم کشور ما با فراز و نشیب های زیادی مواجه شده است.

کرامتی با اشاره به اینکه دو رویکرد سنتی و جامعه محور در ستاد بحران مطرح است، اظهار کرد: اگر بتوانیم رویکرد جامعه محور را در شهر ها و روستاهای به نحو احسن تبیین کنیم  در این زمینه موفق خواهیم شد.

وی با بیان اینکه به آموزش های جامعه محور بیشتر توجه شود که در کاهش خسارات تاثیر زیادی خواهد داشت، افزود: در رویکرد جامعه محور از مشارکت مردمی استفاده می شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اینکه در چالش آب روستایی بتوانیم مشارکت مردم را افزایش دهیم بدون شک موفق خواهیم شد، عنوان کرد: حوادث تدریجی مانند کم آبی، خشک سال از چالش های استان است.

کرامتی با بیان اینکه بیش از 90 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود و در این راستا باید صرفه جویی شود، ابراز کرد: باید در این راستا چاه های غیر مجاز مدیریت و ساماندهی شود تا بتوانیم چالش های تدریجی را به نحو احسن مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکثر حوادثی که در استان رخ می دهد عمدی است، خاطرنشان کرد: همه آتش سوزیهای در مراتع، باغات و جنگلها به نوعی توسط انسانها انجام می شود.

منبع عصر زنجان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر