logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۰۰۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 10 دقیقه ]
اهم مسائل مطرح شده در نماز جمعه شهرستان‌های استان زنجان:

هدف دشمنان انقلاب از مطرح کردن رفراندوم، ضربه زدن به پیکر نظام جمهوری اسلامی است

هدف-دشمنان-انقلاب-از-مطرح-کردن-رفراندوم،-ضربه-زدن-به-پیکر-نظام-جمهوری-اسلامی-است
هدف دشمنان نظام و همراهان آن‌ها از رفراندوم، ضربه زدن به پیکر نظام جمهوری اسلامی است؛ مدافعان رفراندوم در حالی بر رفراندوم‌ تأکید می‌کنند که چنین رویه‌ای حتی در حکومت‌های مبتنی بر دموکراسی باطل غربی هم سابقه ندارد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: نیروهای مسلح حصارهای مستحکم کشور و ملت هستند و نیروهای مسلح با قدر شناسی این موقعیت پر افتخار مشغول عمل به وظایف خود هستند.

وی افزود: ابراز خرسندی رهبر معظم انقلاب از حرکت و پیشرفت مستمر در نیروهای مسلح و تذکر ایشان که نباید به این اندازه از پیشرفت قانع بود باید افق‌های بالاتری را دید و جستجو کرد توصیه ایشان به آمادگی همیشگی چون کوچک‌ترین غفلت باعث آسیب‌های بزرگ خواهد بود.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری به اهمیت شناخت نقطه اصلی تهدید گفت: از دشمن اصلی نباید غافل شویم به مسائل کوچک که دست ساز دشمن اصلی برای غافل نمودن از دشمن اصلی هست نباید غفلت کنیم در هر حال نباید دشمن را کوچک شمرده و از آن غافل شویم.

وی با اشاره به دلایل عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از تعرض به مسجد الاقصی گفت: افزایش وحدت و همبستگی داخلی و خارجی میان فلسطینی‌ها و مشارکت فعالان در حمایت و صیانت از مسجد الاقصی و فعال شدن همزمان جبهه‌های داخلی و خارجی در حمایت از فلسطین به خصوص مسجد الاقصی بوده و همین توانایی‌ها می‌تواند باعث شکست قطعی صهیونیست‌ها شود.

نظم جهانی در حال تغییر است

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به رصد حوادث سیاسی و دیپلماسی که این روزها در منطقه جریان دارد اذعان کرد: این امور حکایت از تغییرات عمده در آرایش سیاسی کشورها و جانمایی آنها در شکل‌گیری نظام جدید منطقه‌ای و جهانی دارد یکی از این وقایع آب شدن یخ روابط دیپلماتیک بین سوریه و عربستان است که موجب نگرانی آمریکا و صهیونیست‌ها شده است از جمله آن سفر وزیر خارجه سوریه به ریاض مقدمه بازگشت سوریه به اتحادیه عرب که رسماً به انزوای منطقه‌ای دمشق پایان خواهد داد.

وی ادامه داد: بازگشت کشورهای عربی به دمشق مهر تاییدی بر حقانیت دولت سوریه در برابر جبهه تروریست‌ها و کشورهای متخاصم بوده و همه به این واقعیت پی بردند، نزدیک شدن مواضع سیاسی اعراب و سوریه برای منافع واشنگتن خطری جدی به شمار می‌رود زیرا در این صورت آمریکایی‌ها نمی‌توانند برنامه شوم خود را بر علیه دمشق عملی کنند.

زکات فطره به دست فقرا برسد

امام جمعه ماهنشان با تبریک عید سعید فطر گفت: عید اصلی درعید فطر می‌باشد که بازگشت انسان به همان فطرت پاکی است که خداوند انسان را بر آن آفریده و اشاره به حقوق فقرا و توجه ویژه به حق ایشان است.

وی تصریح کرد: زکات فطره مخصوص فقرا و نیازمندان می‌باشد و چشم فقرا و نیازمندان هم به این فریضه الهی می‌باشد که هر چه سریعتر به دست انان برسد.

 حجت‌لاسلام علی‌اکبری با اشاره به پنجم اردیبهشت سالروز واقعه طبس و شکست مفتضحانه آمریکا در حمله به ایران اسلامی گفت: واقعه طبس مدرسه درس‌ها و عبرت‌های بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه کینه غرب از زنان مسلمان ایرانی از سال ۵۷ آغاز شد و در طول ۴۴ سال انقلاب اسلامی به اوج رسید خاطر‌نشان کرد: زنان ایرانی همواره با حفظ حجاب و عفاف همراه مردان خود وارد عرصه مبارزه علیه دشمن شده‌اند هم در زمان انقلاب هم در زمان جنگ هم در زمان‌های مختلف با شرکت در راهپیمایی و غیره نقشه‌های دشمنان را به چالش کشیده‌اند اکنون دشمن به دنبال از بین بردن جایگاه ویژه زن در جامعه و خانواده است تا بتوانند انتقام شکست‌های مکرر خود را بگیرند باید بانوان جامع هوشیار باشند.

وی با اشاره به پایان ماه رمضان و تاکید بر آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و تشکر از حرکت زیبای قوه قضاییه از مردم فهیم و نجیب و مومن خواست تا کمک‌های خود را برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد دریغ نکنند.

هدف دشمنان نظام و همراهان آن‌ها از رفراندوم، ضربه زدن به پیکر نظام جمهوری اسلامی است

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور، امام جمعه خرمدره در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه دلارزدایی از اقتصاد، آغازی بر پایان اقتصاد منفعال و رانت‌محور است، گفت: خواست رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اول سال، تحول در عرصه‌های مختلف بود و مخاطب اصلی آن هم مسئولان کشور هستند که باید اقتصاد چابک و بدون رانت مد نظر قرار گرفته و دلارزدایی به معنای واقعی مد نظر قرار گیرد. 

وی با اشاره به اهداف طرح رفراندوم گفت: هدف دشمنان نظام و همراهان آن‌ها از رفراندوم، ضربه زدن به پیکر نظام جمهوری اسلامی است؛ مدافعان رفراندوم در حالی بر رفراندوم‌ تأکید می‌کنند که چنین رویه‌ای حتی در حکومت‌های مبتنی بر دموکراسی باطل غربی هم سابقه ندارد. 

امام جمعه خرمدره ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ رفراندوم در بسیاری از امور نه ممکن است و نه رویه حاکم بر دنیا چنین است. ضمن آن که به رغم فهم باطل طراحان رفراندوم، قانون اساسی نیز چنین اجازه‌ای را صادر نکرده است. 

وی با تاکید بر اینکه رفراندوم نه تنها نیاز نیست؛ بلکه عاقلانه هم نیست؛ گفت: چرا که نه همه مردم توان تحلیل بسیاری از مسائل حاکمیتی را دارند و نه امکان برگزاری رفراندوم برای همه امور وجود دارد؛ اگر برای همه موضوعات مهم اقدام به برگزاری رفراندوم کنیم، تقریبا همه روزهای سال در حال برگزاری رفراندوم خواهیم بود. ضمن آن که رفراندوم موجب دو قطبی‌سازی و تفرقه در جامعه خواهد بود. 

وی اذعان کرد: خشم دشمنان نظام از مخالفت رهبر معظم انقلاب با رفراندوم نمودی از شکست آنان در طراحی توطئه‌ای مجدد علیه نظام اسلامی است. 

 حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به تحولات مربوط به جنگ اوکراین خاطر‌نشان کرد: پذیرش پادرمیانی چین و شرایط آن از سوی غرب، نشان داد که غربی‌ها صرفاً به فکر منافع خود هستند.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی فرهنگی و تبیین پدیده بدحجابی تصریح کرد: نبود برنامه‌های فرهنگی دین محور و منسجم یکی از عوامل اصلی بدحجابی و بی‌حجابی در کشور بوده و لازم است در جهت جبران کوتاهی‌های گذشته اقدام شود. 

امام جمعه خرمدره گفت: اگر چه بدحجابی و به ویژه بی‌حجابی برنامه سیاسی دشمن در قالب جنگ ترکیبی است؛ اما نبود برنامه‌های تبلیغی آموزشی و دینی، زمینه را برای سیاهی لشگر شدن برخی‌ها برای این جنگ فرهنگی ایجاد کرده است. 

وی با اشاره به اینکه برون‌سپاری فرهنگی افسار گسیخته، ضمن به قهقرا بردن فرهنگ دینی و به ویژه حجاب، منابع مالی کشور را نیز به هدر می‌دهد گفت: خصوصی‌سازی فرهنگ آن هم با تخصیص اعتبارات فراوان به برخی نهادها و مؤسسات فرهنگی پدیده اشتباهی بود که در گذشته اتفاق افتاده و هنوز هم ادامه دارد. تبلیغ دینی و فرهنگی باید به معنای واقعی خصوصی و مردم نهاد، بدون دریافت اعتبارات دولتی باشد؛ همانگونه که مساجد در گذشته چنین بودند؛ تأسف بار اینکه مهم‌ترین کارگزار دینی یعنی مسجد در برون‌سپاری چندان مورد توجه قرار نگرفته است. 

امام جمعه خرمدره ادامه داد: برون‌سپاری فرهنگی منجر به فعالیت اقتصادی برخی فرصت طلبان به نام فرهنگ شده و در بسیاری از موارد به ضرر فرهنگ دینی بوده است. ضمن آن که بخش مهمی از اعتبارات فرهنگی مبتنی بر برون‌سپاری صرف هزینه‌های زائد از جمله پذیرایی و برخی موارد دیگر می‌شود. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور تصریح کرد: برون‌سپاری در حوزه فرهنگ دینی باید به حداقل رسیده و در موارد ضروری نیز مبتنی بر خرید محصول و برنامه فرهنگی باشد. اینکه بیت المال را به بهانه کار فرهنگی قبل از ارائه محصول در اختیار مؤسسات و نهادهای فرهنگی قرار دهیم، به هیچ وجه منطقی نیست. 

وی با اذعان به اینکه لازمه سیاسی بودن ترویج بی‌حجابی و بدحجابی، به معنای حاکمیتی بودن آن است و لازم است بدنه حاکمیت تصمیمات و اقدامات جدی در این زمینه اتخاذ نماید، گفت: واگذاری مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی به بیرون در این برهه از زمان، نه منطقی است و نه نتیجه خواهد داد. 

امام جمعه خرمدره خاطر‌نشان کرد: برون‌سپاری فرهنگی در حالی رخ می‌دهد که روحانیت به عنوان اصلی‌‌ترین مرزبان دین و عقیده به دلیل چالش‌های اقتصادی فراوان قادر به تبلیغ دین نیست.

کارنامه سپاه پاسداران از بدو تشکیل تاکنون درخشان است

حجت‌الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های قدرت‏هاى سلطه و گروهك‏ها و جریان‏هاى ضد انقلاب برای براندازى نظام نوپاى جمهورى اسلامى و تجزیه آن آغاز شد، حضرت امام راحل با آن بینش الهی و تدبیر حکیمانه خود برای حفظ نظام و دستاوردهای آن دستور تشکیل نهاد مقدس سپاه پاسدران انقلاب اسلامى را داد. 

وی افزود: كارآمدى سپاه در حفظ انقلاب ودستاوردهاى آن و ایثار، مجاهدت و فداكارى و رشادت پاسداران براى تحقق آرمان‏هاى انقلاب به حدی بود که پس از گذشت دوسال از تشكیل آن حضرت امام فرمودند: «اگر سپاه نبود، كشور هم نبود.»

امام جمعه قیدار خاطر نشان کرد: افتخار بالاتر برای پاسداران این بود که مقتدا و مولایشان حضرت امام فرمودند: اى كاش من هم یك پاسدار بود. و خلف صالح امام مقام معظم رهبری با لباس مقدس پاسداری در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا می‌کردند.

وی ادامه داد: با توجه تنوع تهدیدهای دشمن ماموریت‌های سپاه هم متنوع است و در همه عرصه‌ها حضور فعال و نقش آفرین داشته است. دفع خطر گروه‏‌هاى تجزیه‌‏‌طلب در سال‏‌هاى اولیه پیروزى انقلاب، مدیریت ۸ ساله جنگ تحمیلى در عرصه سازندگى كشور در عرصه جنگ نرم و فرهنگی و در عرصه جنگ اقتصادی در عرصه محرومیت زدائی و....در عرصه کمک رسانی در حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: جهانیان اذعان دارند كه اگر تلاش‏هاى ایران و سپاه نبود القاعده و طالبان افراطى سراسر افغانستان را مى‏گرفتند و اگر این سپاه نبود در سال‏هاى اخیر داعش که در سر امارت بر سوریه و عراق و در نهایت و کشورهای اسلامی می‌پروراند به هدف شوم و پلید خود می‌رسید. 

وی اذعان کرد: این کارنامه درخشان است که دشمن را عصبانی کرده و عاجز ساخته و سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد 

امام جمعه قیدار با اشاره به 5 اردیبهشت شكست حمله نظامي امريكا به ايران در طبس در 5 ارديبهشت 1359، گفت: پنجم ارديبهشت ياد آور شكست نيرو هاي آمريكائي در سال 59 در صحراي طبس است در اين حمله نظامي شيطان بزرگ با مفتضحانه ترين وضعي شكست خورد.

وی اذعان کرد: شكست طبس ضربه محكم بر پيكره استكبار بود و سبب رسوائي كاخ سفيد آمريكا كه مي‌خواست مردم ايران را تنبيه كند ولي نتيجه بر عكس گرفت شد. در يك كلمه طبس تجلي امداد غيبي و خط بطلان بر محاسبات مادي بود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر