logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۰۰۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در سایه‌ بی‌برنامگی‌ها اتفاق افتاد

انتقاد شرکت‌کنندگان از بی‌توجهی به برخی مسائل مدیریتی در جشن روزه‌ اولی‌های زنجان+فیلم

انتقاد-شرکت‌کنندگان-از-بی‌توجهی-به-برخی-مسائل-مدیریتی-در-جشن-روزه‌-اولی‌های-زنجان+فیلم
جشن باشکوه روزه‌ اولی‌ها با حضور صدها دانش آموز در سبزه میدان زنجان برگزار شد اما بی‌توجهی به برخی مسائل مدیریتی از سوی عوامل اجرایی در این جشن بزرگ مورد انتقاد عده زیادی از شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

به گزارش موج رسا; اجرای برنامه فرهنگی یکی از موضوعاتی است که همواره باید در جامعه ما به آن پرداخته شود چرا که این موضوع از تاکیدات مقام معظم رهبری است و بارها و بارها رهبر انقلاب در فرمایشات خود به موضوع فرهنگ تاکید داشتند.

اصلاح جامعه بدون اصلاح فرهنگ آن میسر نیست. تلاش‌های اقتصادی و اجتماعی زمانی می‌توانند شاهد مقصود را در آغوش بگیرند که الزامات مورد نظر آنها در فرهنگ جامعه نهادینه شده باشد. ابعاد فرهنگ و تأثیر آن، بر خلاف باور برخی، به احداث مراکز آموزشی خلاصه نمی‌شود.

گستره فرهنگ و کار فرهنگی از جزئی‌ترین فعالیت‌های فردی تا جدی‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی کشیده شده است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب "فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است".

بر همین اساس ورود به عرصه فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی، به دلیل ابعاد گسترده آن، باید ورودی کارآمد، مداوم، همراه با مدیریت راهبری و در یک کلام حرکتی جهادی باشد. تعبیری که از سوی مقام معظم رهبری بارها مورد استفاده قرار گرفته است.

جشن روزه اولی‌ها نیز یکی از همین کارها و اقدامات فرهنگی بوده که میزبان اصلی این برنامه، دهه هشتادی‌ و دهه نودی‌های نسل تأثیرگذار، درخشان و آینده‌ساز کشورمان هستند.

در سالجاری شاهد برگزاری باشکوه این برنامه در سراسر کشور و همچنین استان زنجان بودیم.

روز گذشته(چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه) در سبزه میدان زنجان شاهد برگزاری برنامه باشکوه جشن روزه اولی‌ها با حضور پرشور و خیل عظیمی از دانش آموزان به همراه خانواده‌هایشان بودیم که در این برنامه دانش آموزان دختر با سر کردن چادرهای سفید همچون فرشتگان زمینی در این برنامه حضور یافته و صحنه‌های زیبایی خلق کردند.

اما به دلیل بی‌تدبیری‌هایی که از سوی متولیان این برنامه اتفاق افتاد پایان تلخی برای شرکت کنندگان در این برنامه رقم خورد. بی‌تدبیری در روند توزیع غذا و پهن کردن سفره های افطاری منجر به تشکیل صف‌های طولانی شد که این اتفاق مورد انتقاد بسیاری از شرکت‌‌کنندگان قرار گرفت.

اگرچه به تعداد کافی غذا برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده بود اما کم تجربگی توزیع‌کنندگان موجب نارضايتي حضار علی‌الخصوص مادرانی که دختران خود را با دهان روزه به برنامه آورده بودند و بدلیل آشفتگی بوجود آمده بدون گرفتن غذا محل برنامه را ترک کردند.

به گفته یکی از شرکت‌‌کنندگان بی‌تدبیری در این برنامه می‌تواند نمونه تجربه‌ای برای متولیان برنامه‌های فرهنگی باشد که در اجرای نوع برنامه‌ها از تیم‌های قوی استفاده شود تا دیگر شاهد این گونه اتفاقات ناخوشایند در روند اجرای برنامه‌های فرهنگی نباشیم.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر