logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۰۰۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد:

اجرای طرح هادی در 194 روستای بالای 20 خانوار استان در طول یک سال گذشته

اجرای-طرح-هادی-در-194-روستای-بالای-20-خانوار-استان-در-طول-یک-سال-گذشته
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه، در طول یک سال گذشته، طرح هادی در 194 روستای بالای 20 خانوار استان اجرا شده است گفت: 135 میلیارد تومان اعتبار در این راستا صرف شده است.

به گزارش موج رسا; رضا خواجه‌ای با بیان اینکه، در طول یک سال گذشته، طرح هادی در 194 روستای بالای 20 خانوار استان اجرا شده است اظهار داشت: 135 میلیارد تومان اعتبار در این راستا صرف شده است.

وی افزود: امروزه طرح هادی روستایی مهمترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است که علاوه بر جنبه‌های کالبدی روستاها، جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور %58 و در استان زنجان ۶۳/۷ درصد است که در این زمینه عملکرد استان بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

وی مهمترین هدف طرح‌های هادی روستایی را تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی روستاها دانست و گفت: برای اینکه روستاهای زیر 20 خانوار استان نیز بتوانند از خدمات زیربنایی و سایر تسهیلات بهره‌مند شوند، برای 60 روستای زیر 20 خانوار در استان نیز طرح هادی تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطر نشان کرد: بافت قدیمی روستاها با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و فناوری زمان گذشته بوده و بدیهی است که با توجه به تحول شرایط زندگی در روستاها در گذر زمان و در عرصه‌های مختلف، بافت قدیم با زندگی امروزی هماهنگی لازم را نداشته باشد، به همین دلیل باید با اجرای طرح‌های هادی اصلاحاتی در آن بوجود آید تا بتواند شرایط مناسب زندگی را فراهم نماید.

خواجه ای ایجاد زمینه بهبود وضعیت اقتصادی روستاها از طریق تسهیلات تولید، اشتغال و ارتقاء درآمد روستائیان را امری ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه روستاها می‌توانند در پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور مفید واقع گردند، اجرای طرح های هادی روستایی در بالا بردن کیفیت زندگی آن ها بسیار موثر است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اظهار کرد: خدمات ارزشمند بنیاد مسکن در سطح روستاها باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، تثبیت جمعیت در روستاها و همچنین ساماندهی و رفع مشکل این قشر شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر