logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۰۰۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با افزایش نظارت بر بازار گوشت انجام شد؛

کشف تخلف فروش گوشت چرخ کرده کپک‌زده در زنجان

کشف-تخلف-فروش-گوشت-چرخ-کرده-کپک‌زده-در-زنجان-
در طول روز‌های گذشته یکی از سوپر‌گوشت‌های زنجان اقدام به فروش گوشت چرخ‌کرده آماده و البته کپک زده کرده است که دامپزشکی هشدار داد گوشت چرخ کرده باید از گوشت مورد تائید دامپزشکی و در حضور مشتری تهیه شود.

به گزارش موج رسا; گرانی گوشت جزو خبرهایی است که هرزچندگاهی در جامعه منتشر می‌شود و در نهایت بازتاب‌هایی نیز دارد چراکه این جنس کالا در طول سالیان متمادی با افزایش نرخ از سفره مردم حذف شده است و عده‌ای کلا قدرت خرید حتی ماهانه یک بار گوشت را ندارند. 

بنابراین با وجود رقم بالا برای هر کیلوگرم گوشت، انتظار مصرف کننده این است حداقل نظارت‌ها بر روی کیفیت و سلامت آن بالا باشد تا حداقل افرادی که قدرت خرید دارند به محصول سالم و با کیفیت دسترسی داشته باشند.

اما انگار پای نظارت‌ها بر روی عرضه گوشت سالم در سوپرگوشت‌های زنجان لنگ می‌زند چراکه روز گذشته یکی از سوپرگوشت‌های شهر زنجان اقدام به فروش گوشت چرخ کرده فاسد و کپک زده کرده است و این امر اعتراض تعدادی از خریداران را در پی داشته است.

در این راستا خبرنگار موج‌رسا علت و اینکه آیا نظارتی بر مراکز عرضه گوشت در شهر زنجان انجام می‌شود یا خیر را از محمد‌باقر حاج‌کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان پیگیر شد.

حاج‌کاظمی اظهار داشت: گوشت چرخ کرده باید از گوشت مورد تائید دامپزشکی و در حضور مشتری تهیه شده و یا در بسته‌بندی‌های دارای برچسب معتبر در معرض فروش قرار گیرد.

وی بیان کرد: همشهریان اگر مواردی از آلودگی و فساد گوشت را بعد از خرید مشاهده کردند، گوشت تهیه شده را تحویل دامپزشکی استان دهند تا علاوه تهیه و تامین گوشت سالم از همان سوپر گوشت به جای گوشت فاسد، برخورد لازم نیز با فرد متخلف انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: ۸ اکیپ بازرسی به طور مرتب از مراکز عرضه گوشت بازدید می‌کنند.

حاج‌کاظمی گفت: مردم باید یا از گوشت چرخ کرده بسته‌بندی شده در کارگاه‌های بسته‌بندی که تحت نظارت دامپزشکی با تاریخ تولید، انقضاء، کد پروانه بهره برداری از دامپزشکی، دارای آرم دامپزشکی همراه با آدرس محل کارگاه بسته بندی که در فروشگاه‌های مجاز عرضه می‌شوند استفاده کنند یا اینکه در قصابی‌ها با خرید گوشت سالم و بهداشتی از لاشه‌ای که ممهور به مهر آبی‌رنگ دامپزشکی و دارای برچسب بوده و در حضور خود مشتری اقدام به چرخ شده استفاده کنند.

مدیرکل دامپزشکی زنجان خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخلف مرتبط با وظایف دامپزشکی، مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایات آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر