logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۰۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

گزارش آسیب‌های اجتماعی در قالب یک کتاب تقدیم مقام معظم رهبری می‌شود/ طلاق و اعتیاد در صدر آسیب‌های اجتماعی قرار دارند

گزارش-آسیب‌های-اجتماعی-در-قالب-یک-کتاب-تقدیم-مقام-معظم-رهبری-می‌شود-طلاق-و-اعتیاد-در-صدر-آسیب‌های-اجتماعی-قرار-دارند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به بحث آسیب‌های اجتماعی گفت: گزارش آسیب‌های اجتماعی در قالب یک کتاب تقدیم مقام معظم رهبری می‌شود.

احمد بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به احصا آسیب‌های اجتماعی و تصمیم کمیسیون اجتماعی مبنی و گردآوری و تدوین این گزارشات در قالب کتاب اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی با تمامی سازمانها و نهادهایی که در خصوص آسیب‌های اجتماعی دخیل هستند تشکیل جلسه داده و گزارشهای متعددی نیز از طرف این سازمانها ارائه شده است.

وی افزود: کتابچه‌ای از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه شده بود و با توجه به گزارشات کاملی نیز که ارائه شد قرار بر این شد تا همه این گزارشات تجمیع و در قالب یک کتاب چاپ شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کتاب قرار است در اختیار تمام سازمانها قرار گیرد، ابراز کرد: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص آسیب‌های اجتماعی که هر 6 ماه جلسه‌ای در این مورد تشکیل می‌دهند این کتاب در آن جلسه تقدیم ایشان می‌شود.

وی بیان کرد: تمامی آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، بیکاری، اعتیاد، کودک آزاری و آسیب‌هایی که متوجه زنان است در این کتاب به آن پرداخته می‌شود.

بیگدلی با بیان اینکه سازمانهای مختلف می‌توانند از این کتاب برای برطرف و جلوگیری از این آسیب‌ها کمک بگیرند، خاطرنشان کرد: راهکارهای جلوگیری از این آسیب‌ها نیز در اختیار سازمانها و نهادهای مرتبط قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه گزارش اقدامات انجام شده نهادها و سازمانها در خصوص جلسات 6 ماهه مقام معظم رهبری احصا شده است، یادآور شد: این گزارات به صورت دقیق خدمت مقام معظم رهبری ارائه خواهد شد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیکاری عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است،  اظهار کرد: در حال حاضر طلاق، اعتیاد و بیکاری در صدر آسیب‌های اجتماعی است که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است.

وی عنوان کرد: البته مسائل مربوط به کودک آزاری، بی خانمان ها و زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست و موارد دیگر آسیب‌های اجتماعی نیز در این گزارشات وجود دارند اما سه موضوع ذکر شده از اهمیت بیشتری برخوردارند.

بیگدلی با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور ابراز کرد: گزارشی که رئیس سازمان بهزیستی کشوردر این خصوص ارائه کرده این را نشان می‌دهد که به صورت میانگین از هر 4 ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شود.

وی گفت: در سالهای گذشته آمار این چنین بود که از هر 9 ازدواج یک مورد به طلاق می‌انجامید که اکنون رشد قابل توجه و نگران کننده‌ای را شاهد هستیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر