logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۰۰۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر سازمان حج و زیارت استان زنجان:

ظرفیت کاروان‌های حج تمتع استان زنجان تکمیل شد

ظرفیت-کاروان‌های-حج-تمتع-استان-زنجان-تکمیل-شد
مدیر سازمان حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه ظرفیت کاروان‌های حج تمتع استان زنجان تکمیل شد گفت: ۵۲ درصد حجاج استان زنجان مرد و ۴۸ درصد نیز زن هستند.

ابراهیم احدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه فرآیند ثبت نام در کلیه کاروان‌های سطح استان زنجان به اتمام رسید و همه کاروان‌های زنجان هم اکنون در حال سپری کردن دوره‌های آموزشی مناسک خود هستند، گفت: امسال ۱۴۲۰ زائر در قالب ۱۰ کاروان مدینه قبل از استان زنجان به سرزمین وحی سفر خواهند کرد.

وی افزود: با اعلام دو اولویت اعلامی سازمان حج و زیارت کلیه دارندگان سند ودیعه‌گذاری حج تا پایان سال ۱۳۸۵ امسال برای عزیمت به حج تمتع از ابتدای اسفند ۱۴۰۱ در ۹ کاروان استان ثبت نام نمودند.

در هفته دوم فروردین ماه یک کاروان مازاد از سهمیه استان، از ایستگاه پروازی تهران تخصیص یافت و بصورت روز شمار از کسانی که علاقه‌مند به تشرف از اولویت‌های فروردین و اردیبهشت ۱۳۸۶ از این ایستگاه پروازی بودند ثبت نام بعمل آمد.

مدیر سازمان حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت کلیه کاروان‌ها بصورت کامل پر شده و فرآیند معاینات زائرین تا یک هفته آینده تکمیل خواهد شد، اذعان کرد: در خصوص واکسن حجاج اکثریت زائرین در سه سال گذشته نسبت به تزریق آن اقدام نموده‌اند و مواردی که نوع واکسن تزریقی مورد پذیرش عربستان سعودی نیست، جهت تعیین تکلیف و تزریق دز یادآور مربوطه، سازمان حج و زیارت با وزارت بهداشت هماهنگی‌های لازم را بعمل آورده و به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۵۲ درصد حجاج استان زنجان مرد و ۴۸ درصد نیز زن هستند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر