logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۶
[ شناسه خبر : ۳۰۰۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

ارتش سوریه بار دیگر مواضع تروریست ها را درهم کوبید

ارتش-سوریه-بار-دیگر-مواضع-تروریست-ها-را-درهم-کوبید-
منابع خبری از حملات گسترده ارتش سوریه علیه پایگاه های تروریستی جبهه النصره خبر دادند.

به گزارش موج رسا; به نقل از الوطن، ارتش سوریه در پاسخ به تجاوزهای جبهه تروریستی «النصره» و نقض آتش بس در منطقه «کاهش تنش» واقع در شمال غرب سوریه حملات گسترده ای انجام داد.

یک منبع میدانی اعلام کرد که یگان های ارتش سوریه که در ریف حماه در منطقه «کاهش تنش» فعالیت دارند، با حملات توپخانه ای، پایگاه های جبهه النصره در روستای «الزیاره» را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، یگان های ارتش سوریه که در ریف ادلب فعالیت دارند، با حملات توپخانه ای سنگین، پایگاه های تروریست ها در منطقه «جبل الزاویه» در ریف ادلب جنوبی را هدف قرار دادند.

این منبع همچنین اعلام کرد که مجموعه های تروریستی موسوم به اتاق عملیات «فتح المبین» وابسته به جبهه النصره بامداد روز دوشنبه به پایگاه های نظامی در مناطق «کاهش تنش» تجاوز کرده بودند و لازم بود ارتش سوریه پاسخ مناسب به آن ها می داد.

به گفته منبعی دیگر، یگان های ارتش سوریه همچنین یک عملیات پاکسازی در بادیه حماه به منظور نابودی کامل بقایای گروهک داعش انجام داد که تا زمان ارسال این خبر، آرامش نسبی در آن منطقه حاکم بود.

از سوی دیگر، خبرگزاری «نورث پرس» اعلام کرد که پلیس نظامی روسیه یک گشت مشترک به همراه نیروهای اشغالگر ترکیه در ریف شرقی منطقه «عین العرب» انجام داده اند.

این گشت بر اساس توافق دوجانبه روسی- ترکی برای ایجاد آتش بس در شمال شرق سوریه انجام شده است.

در مقابل نیروهای موسوم به «ائتلاف بین المللی» به رهبری آمریکا به همراه نیروهای دموکراتیک سوریه«قسد»، یک گشت شناسایی نظامی انجام دادند.

بر اساس این گزارش، ۴ تانک آمریکایی به علاوه سه خودروی قسد در این گشت مشارکت داشتند.

این گشت به منظور رصد و پیگیری تحرکات در منطقه از چاه نفتی «العمر» آغاز و پس از گذر از منطقه «الحوایج» به منطقه «الشحیل» در ریف شرقی دیرالزور منتهی شد.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه، چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب، استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد، هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد تا بدون خونریزی، تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند؛ اتفاقی که تا امروز رخ نداده و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر