logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان آموزش استثنایی:

3 درصد از افراد جامعه آسیب دیده ذهنی هستند/ ضرورت توجه به انجام آزمایش ژنتیک برای جلوگیری از تولد نوزادان معلول

3-درصد-از-افراد-جامعه-آسیب-دیده-ذهنی-هستند-ضرورت-توجه-به-انجام-آزمایش-ژنتیک-برای-جلوگیری-از-تولد-نوزادان-معلول

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثناییبا بیان اینکه 3 درصد از افراد جامعه آسیب دیده ذهنی هستند،گفت: افزایش سطح بهداشت و نیز ارتقاء آگاهی شهروندان در کاهش آسیب دیدگی و نیز کاهش معلولیتهای ذهنی و جسمی بسیار تاثیر گذار است.

به گزارش موج رسا; مجید قدمی امروز در نشست مشترک آموزش و پرورش استثنایی زنجان اظهار داشت: تفاوتهای موجود در خلقت  یکی از شگفتی های خلقت است و ده درصد از افراد  جمعیت جهانی با دیگران متفاوت هستند.

وی با بیان اینکه نباید از هیچ فرصتی برای تربیت کودکان غفلت کرد،خاطرنشان کرد:باید فرصت بهره مندی از امکانات برای همه فراهم شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور  با اشاره به اینکه 3 درصد از جامعه آسیب دیده ذهنی هستند تاکید کرد: باید به آموزش فراگیر و تعلیم افراد استثنایی در کنار دانش‌آموزان عادی توجه داشته باشیم اما در مقایسه با دانش آموزان عادی کودکان مبتلا به اوتیسم هزینه های 5 برابری برای آموزش نیاز دارند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایابراز کرد: نهادهایی اجتماعی باید ساختارهای مناسب برای استفاده افراد با نیازهای ویژه را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: دین اسلام نگاه ویژه ای برای رفع نیاز افراد معلول داشته و در جامعه امروز نیز ما باید محیط های شهری و فضاهای عمومی را برای معلولان مناسب‌سازی کنیم.

قدمی با اشاره به اینکه باید در نهادهای اجتماعی ساختار و برنامه ریزی لازم برای حضور این افراد فراهم شود،گفت:باید خدمات به گونه ای باشد که این افراد اذیت نشوند و پیش بینی لازم برای رفع نیاز این افراد وجود داشته باشد.

وی افزود: باید به تفاوت‌های کودکان معلول و کم‌توان توجه داشته باشیم اما این به معنای جدا سازی دانش آموزان استثنایی نیست و نباید این افراد را از جامعه جدا کرد.

این مقام مسئول با اشاره به درک تفاوتهای دانش آموزان استثنایی در سیستم آموزش و پرورش کشور خاطر نشان کرد: آموزش فراگیر و تلفیقی از مهمترین سیاست‌های آموزش و پرورش بوده و سعی شده است تا دانش‌آموزان دارای معلولیتهایی همچون نابیناییکه قادر به تحصیل در مدارس عادی هستند در کنار سایر دانش‌آموزان عادی تحصیل کنند و تنها کودکان  دارای شرایط خاص در مدارس استثنایی تحصیل کنند.

وی ازدواج های فامیلی را مهمترین دلیل بروز معلولیتها دانست و گفت:برررسی انجام شده نشان می دهد بیشتر معلولان از خانواده‌هایی با میانگین سواد و فرهنگ پایین هستند و در جمعیت استان نیز میزان ازدواج های فامیلی بالا بوده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورشتاکید کرد: یک هزار و 300 کودک در طی سال جاری وارد مدارس استثنایی شدند.

 وی با اشاره به اینکه هزینه دانش‌آموزان استثنایی چهار برابر نسبت به دانش‌آموزان عادی بیشتر است، تصریح کرد: این رقم برای افراد چند معلولیتی پنج برابر بوده و سالانه برای هر دانش آموزان 10 تا 12 میلیون تومان هزینه می شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر