logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۹۹۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

رئیسی: نیروهای آمریکایی هرچه زودتر منطقه را ترک کنند

رئیسی:-نیروهای-آمریکایی-هرچه-زودتر-منطقه-را-ترک-کنند
رئیس‌جمهور در مراسم رژه روز ارتش با تاکید بر اینکه کوچکترین اقدامی علیه کشور توسط دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی پاسخ سختی از جانب نیروهای مسلح دربر خواهد داشت و با نابودی حیفا و تل آویو همراه خواهد بود گفت: پیام نیروهای مسلح ما به نیروهای فرامنطقه‌ای به ویژه نیروهای آمریکایی این است که هرچه زودتر منطقه را ترک کنند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز سه‌شنبه (۲۹ فروردین‌) طی سخنانی پیش از آغاز مراسم رژه روز ارتش که در مقابل حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران شاخصه هایی همچون خداباوری، خودباوری و مردم باوری دارد.

وی افزود: خود باوری ارتش باعث شده در عرصه‌های علم و فناوری گوی سبقت را از ارتش‌های منطقه بگیرد. همگان معارف هستند که ارتش ما، مجهز، به روز و به هنگام است و از تجهیزات پیشرفته برخوردار است. این تجهیزات پیشرفته به برکت علم و دانش ایجاد شده است. ارتش مجهز ما تجهیزات را با تکه بر علم و فناوری و دانش و ابتکار خود دارد. از دانش خود بهره می‌برد اما مبتنی بر کار بومی است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز شاهد تجهیزات پیشرفته در ارتش هستیم که جلوه ما می‌توانیم است. ارتش ما در برابر ماشینی ها احساس کمبود نمی‌کند بلکه در مقابل تهدیدها و تحریم‌ها برای خود و کشور فرصت می‌سازد و فرصت‌های بسیاری را در عرصه‌های مختلف زمینه پیشرفت برای کشور و خود قرار داده است. امروز دولت خود را نسبت به تجهیز و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف می‌داند. دولت خود را موظف می‌داند که دغدغه نیروهای مسلح را در این زمینه برطرف کند.

رئیسی با بیان اینکه ارتش مردم باور و جلوه ارتش برای مردم است، گفت: ملت نگاه می‌کنند تا هر جا حادثه‌ای مانند سیل و زلزله و کرونا باشد ارتش را کنار خود حس می‌کند. این حس مردم است که ارتش در مشکلات کنار او است. ارتش سد محکمی در مقابل ضد انقلاب، گروه‌های تکفیری، اشرار و نیروهای بعثی است که هم پاسداری از مرزهای جمهوری اسلامی را بر عهده دارد و هم در اقیانوس‌ها از منافع جمهوری اسلامی پاسداری می‌کند.

وی با بیان اینکه بیگانگان فقط امنیت کشورهای منطقه را تهدید می‌کنند، تصریح کرد: قدرت جمهوری اسلامی و توان رزمی ما حتما به نفع منطقه است بارها مسئولین منطقه به ما گفته‌اند توان جمهوری اسلامی در عرصه‌های سخت برای نجات ما آمده است و بر هیچ کس در منطقه پوشیده نیست چگونه ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ما در برابر تهدیدات از تمامیت ارضی و حاکمیت کشورهای منطقه دفاع کردند.

رئیسی گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که در همه مرزهای دریایی، هوایی و زمینی از امنیت کشور حراست و پاسداری می‌کند
و اجازه نمی‌دهد کوچکترین نا امنی ایجاد گردد، آسمان کشور ما در همه نقاط این منطقه امن‌ترین آسمان است، دریای منطقه ما و خلیج همیشه فارس نیز همینطور که این اقتدار، حضور و شجاعت مثال زدنی است.

وی افزود: دشمنان تصور کردند بعد از جنگ تحمیلی و دفاع جانانه نیروهای مسلح از وطن، اخلالی در نیروهای مسلح و توان آنها واقع شد اما علاوه بر اینکه  همان زمان با دادن شهدای عالی قدر‌ و ۴۸ هزار شهید و جانبازان بسیار جانانه از کشور، وطن، مردم و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند و هم امروز دژ محکمی  تشکیل دادند که در پرتو آن مردم امینت، رفاه، آسایش، زندگی و کسب و کار داشته باشند و این جای شکر گزاری به درگاه با عظمت کبریایی دارد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: جای تشکر از تدابیر فرماندهی معظم کل قوا دارد و جا دارد از فرماندهان عالی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ستاد مشترک نیروهای مسلح و همه کسانی که برای توانمند شدن هرچه بیشتر نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران اندیشه و تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر شود. به سهم خود به عنوان خدمتکار در این کشور صمیمانه از همه فرماندهان عالی، افسران، درجه داران، سربازان و نیروهای مسلح تشکر و تقدیر دارم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه حضور نیروهای فرامنطقه‌ای کمکی به امنیت منطقه نمی‌کند یادآور شد: شما دیدید نیروهای مسلح ما چگونه در مقابل تروریست‌ها مقاومت کردند. دیدید فرماندهان ارتش ما و شهید سلیمانی چگونه برای امنیت منطقه تلاش کردند. قدرت جمهوری اسلامی و توان رزمی حتما به نفع امنیت منطقه است و بارها مسئولین منطقه به ما گفتند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به وقت نیاز کنار آن‌ها بوده‌اند.

رئیسی تاکید کرد: نیروهای فرامنطقه‌ای و آمریکایی باید هرچه زودتر منطقه را ترک کنند زیرا به نفع خود و منطقه است. حضور نیروهای بیگانه امنیت منطقه را تهدید می‌کند اما نیروهای مسلح ما در هرکجا از منطقه هستند امنیت ساز هستند. نیروهای مسلح ما در مقابل تروریست‌ها ایستادگی کرده و منطقه را امن کردند اما بیگانگان فقط امنیت کشورهای منطقه را تهدید می‌کنند.

رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: قدرت نیروهای مسلح ما به نفع امنیت منطقه است و بر هیچکس پوشیده نیست که نیروهای مسلح ما چگونه از تمامیت ارضی و امنیت کشورهای منطقه حراست کردند. دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی این پیام را دریافت کرده‌اند که کوچکترین اقدامی علیه کشور پاسخ سختی از جانب نیروهای مسلح دربر خواهد داشت و با نابودی حیفا و تل آویو همراه خواهد بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر