logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۹۹۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

ارتش با تمام توان و اقتدار در راستای حفظ تمامیت ارضی تلاش می‌کند

ارتش-با-تمام-توان-و-اقتدار-در-راستای-حفظ-تمامیت-ارضی-تلاش-می‌کند
امام جمعه زنجان با بیان اینکه روز ارتش روزی تاریخی در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: ارتش در کنار سایر نیروهای نظامی و سپاه با تمام توان و اقتدار در راستای حفظ تمامیت ارضی تلاش می‌کند.

به گزارش موج رسا; حجت‌السلام علی خاتمی امروز در مراسم رژه روز ارتش، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی یک تفکر جدید در مقابل دو تفکر بزرگی که بر دنیا حاکم بود، قرار داشت. در سال‌های قبل از انقلاب به مدت بیش از ۷۰ سال دنیا به دو بلوک با دو تفکر سیاسی سوسیالیستی و کمونیستی و کاپیتالیسم و سرمایه‌داری قرار داشت و کشور‌های مختلف برای ادامه حیات خود در زیر چتر این دو قدرت بزرگ قرار داشتند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک تفکر جدید بدون اتکا به غرب و شرق، بدون حمایت مدیران غرب و شرق با یک تفکر الهی با رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت که برای دو قدرت مذکور غیر قابل تحمل بود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه جمهوری اسلامی نیاز به حمایت داشت و یا باید در زیر بلیط غرب و یا شرق با تفکر آن‌ها قرار می‌گرفت گفت: معمار کبیر انقلاب در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما و انقلابتان نیاز به حمایت غرب یا شرق خواهید داشت؟ ایشان فرمودند هیچ‌کدام! نه شرق و نه غرب مورد پذیرش ما نیست.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) تاکید کردند ما بدون اتکا بر محور پوشالی بلکه با اتکا بر محور اسلام و مدل حکومتی اسلام پیش خواهیم رفت، اذعان کرد: از همان روز اول بر همین بنا تا پیروزی انقلاب اسلامی پایدار ماندند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه حکومت وابسته گوش به فرمان آمریکا از ابزار قدرت برای غلبه بر مردم استفاده می‌کردند، ادامه داد: دو گروه با شیطنت تمام مسئله‌ای را القا و عده‌ای ساده اندیشی کردند.

وی با اشاره به اینکه مسائل به امام خمینی(ره) اطلاع داده شد و با تصمیم حکمیانه بر مبنای اعتقادات دینی گرفته شد و ایشان در ۲۶ فروردین بیانیه ارائه دادند گفت: در این تصمیم حکیمانه رهبر معظم انقلاب حضور داشتند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۱۴۰۰ سال قبل در اسلام به مسلمانان دستور داده شده برای مقابله با توطئه‌های دشمنان خدا و خلق خدا، استعمارگران باید قدرت دفاعی داشته باشید، تصریح کرد: نیروهای نظامی، از استقلال، آزادی، هویت کشورمان دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه ارتش با تمام تجهیزات با دستور امام خمینی(ره) با شعار زیبای ارتش فدای ملت وارد میدان شدند، گفت: مردم نیز به پیام امام و شعار ارتش پاسخ ملت فدای ارتش را سر دادند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه از همان ابتدا توطئه‌های مختلفی در این خصوص به کار گرفته شد، بیان کرد: قائله کردستان، سیستان و بلوچستان، ترکمن صحرا، خوزستان و آذربایجان شکل گرفت و این توطئه‌ها به کار رفت تا انقلاب به سرانجام نرسد.

وی تصریح کرد: در دوران ۸ سال دفاع مقدس ارتش حضوری قوی داشت و ۴۸ هزار سرباز فداکار، افسران ارشد، در کنار نیروهای نظامی و انتظامی، کمیته‌های انقلاب، سپاه پاسداران، نیروهای مردم قرار گرفتند و استوار ایستادند و اجازه ندادند تا خاک به دشمن دهند و این در تاریخ ایران اسلامی ماندگار شد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه تمام دنیا در مقابل استقلال ایران ایستادند گفت: اما اجازه ندادند یک وجب از سرزمین ایران دست دشمن باقی بماند ۲۱۸ هزار شهید گلگون کفن در ۸ سال دفاع مقدس، ایران اسلامی را سر افراز نگه داشتند.

وی با بیان اینکه هوشیاری، همدلی و وحدت ملت، مدیران ارشد، نیروهای نظامی نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند، افزود: ایجاد امید در جامعه مسئله حائز اهمیتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا دشمن در صدد القای ناامیدی در کشور است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه روز ارتش روزی تاریخی در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: ارتش در کنار سایر نیروهای نظامی و سپاه با تمام توان و اقتدار در راستای حفظ تمامیت ارضی تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر