logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۹۹۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان زنجان:

800 طلبه خانم در سطح استان زنجان در حال تحصیل هستند

800-طلبه-خانم-در-سطح-استان-زنجان-در-حال-تحصیل-هستند
مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه استقبال از رشته‌های حوزوی در استان روند افزایشی دارد گفت: 800 طلبه خانم در استان در حال تحصیل هستند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام تقی‌ محدر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌های استان زنجان با بیان اینکه سال تاسیس حوزه‌های علمیه واحد خواهران بنا به دستور رهبر عزیز انقلاب در سال 1375 پایه‌گذاری شده است اظهار کرد: نزدیک به 26 سال است که حوزه علمی خواهران فعالیت خود را شروع کرده است.

وی گفت: مدرسه‌های حوزه علمیه خواهران در استان زنجان در سه مقطع سطح دو (کارشناسی)، سطح سوم (کارشناسی ارشد) و سطح چهارم دکتری فعالیت دارد که علمیه خواهران نورالزهرا(س) در مقطع سطح سوم (کارشناسی ارشد) پذیرش دارد.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان زنجان با اشاره به فعالیت 480 مدرسه حوزه علمیه که در سرتاسر کشور وجود دارد اذعان کرد: زنجان تنها استانی است که در غرب کشور مقطع سطح چهارم (دکتری) در رشته فقه انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: چهار رشته مشاوره  با رویکرد اسلامی، کلام اسلامی، فقه و اصول و تفسیر قرآن در سطح سوم در حوزه نورالزهرا(س) دایر بوده و مقطع سطح چهارم (دکتری) رشته پر طرفدار ویژه بانوان فقه خانواده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه 65 هزار نفر طلبه خواهر در کشور در حوزه‌های علمیه در حال تحصیل هستند تصریح کرد: 65 هزار نفر فارغ التحصیل از حوزه علمیه خواهران می‌باشد.

وی ادامه داد: در استان زنجان حوزه علمیه خواهران سطح 3 (کارشناسی) و سطح 4(کارشناسی ارشد) در حال تحصیل هستند ابراز داشت: مدارکی که توسط حوزه علمیه در سراسر کشور صادر می‌شود در نظام کشور و استخدامی معتبر می‌باشد.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان زنجان با اشاره به ارزش بالای مدارک حوزوی تاکید کرد: همه افرادی که تحصیلات حوزوی داشتند اغلب در مدارس و موسسات فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: حداکثر سن برای ادامه تحصیل یا پذیرش در حوزه علمیه خواهران را 40 سال عنوان کرد و گفت: در این مورد شرط معدل نیز ملاک است.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان زنجان با اشاره به مطرح بودن شرط معدل برای پذیرش در حوزه علمیه استان گفت: دارا بودن معدل 14 برای سطح دوم (کارشناسی) الزامی است.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر