logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۹۹۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

60 نفر در استان زنجان در انتظار پیوند کلیه هستند

60-نفر-در-استان-زنجان-در-انتظار-پیوند-کلیه-هستند
مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ مورد پیوند کلیه انجام شد گفت: در حال حاضر 60 نفر در استان زنجان در انتظار پیوند کلیه هستند.

محمد‌رضا طهماسبی در گفت‌و‌گو با موج رسا; با بیان اینکه در استان زنجان دیالیز افراد در رده سنی زیر 10 سال به علت نبود دستگاه لازم انجام نمی‌گیرد اظهار کرد: خوشبختانه استان زنجان کودک زیر ده سال برای دیالیز ندارد بلکه این افراد تحت مراقبت هستند و نیاز به انجام دیالیز در این افراد الزامی نمی‌باشد.

وی گفت: بیشترین گروه خونی مورد نیاز در زمینه پیوند کلیه مربوط به گروه خونی O+ است که این گروه خونی از مهمترین گروه‌های خونی در امر پیوند کلیه را شامل می‌شود.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان عنوان کرد: تعداد افراد ثبت شده در سامانه استان زنجان برای دریافت نوبت پیوند کلیه 60 مورد می‌باشد.

طهماسبی گفت: سال گذشته 20 مورد در استان موفق به پیوند کلیه شده‌اند که عمل پیوند در آنها موفقیت آمیز بوده است و جای شکر را دارد که فرهنگ اهدا عضو در جامعه جا افتاده است.

وی تاکید کرد: 70 درصد اهدا عضو ها برای پیوند در کشور از طریق مرگ مغزی به ثبت رسیده است و این فرهنگ غنی مردم کشور را می‌رساند.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان ابراز کرد: تعداد خیرین که عضو انجمن خیریه بیماران کلیوی در استان هستند 50 هزار نفر می‌باشد که فعالیت‌های مثمر ثمر در این مرکز دارند.

طهماسبی تصریح کرد: در انجمن خیریه کلیوی استان زنجان 2 هزار پرونده برای انجام پیوند کلیه ثبت شده که 1 هزارو ششصد نفر موفق به عمل پیوند کلیه در استان زنجان شده است.

وی گفت: تعداد افراد تحت درمان در مرکز 430 نفر می‌باشد که تمام مراحل درمان بیماران کلیوی در انجمن‌های خیریه رایگان است.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان تاکید کرد: کمک خیر خواهانه مردم استان برای درمان بیماران کلیوی بسیار مهم و با ارزش است.

طهماسبی تاکید کرد: با توجه به تورم‌های موجود در کشور مردم نسبت به کمک و یاری رساندن به هم نوع مخصوصا بیماران خاص فعال هستد و در این زمینه کوتاه نمی‌آیند.

وی افزود: هر شهرستانی که دارای خدمات بیمارستانی باشد امکان فعالیت بخش دیالیز ممکن است در شهرستان‌های استان خرمدره، خدابنده، طارم، ماهنشان، ابهر و ایجرود بیمارستان وجود دارد در کنار آن از خدمات مربوط به دیالیز بهره‌مند می‌باشد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر