logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۹۹۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فرمانده تیپ 216 زرهی استان زنجان:

ارتش زنجان به تجهیزات بروز مجهز می‌شود

ارتش-زنجان-به-تجهیزات-بروز-مجهز-می‌شود
فرمانده تیپ 216 زرهی استان زنجان اخیرا یک هزار و ۱۰۰ دستگاه انواع تجهیزات و تسلیحاتی بومی سازی شده با بهره‌گیری از فناوری نوین به بدنه نیروی زمینی ارتش الحاق شد گفت: نیروهای زنجان نیز از این تجهیزات بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش موج رسا; محمدعلی بیرانوند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به رشادت‌های ارتش جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف قبل و بعد از دوران دفاع مقدس اظهار کرد: ارتش استان زنجان در اوایل انقلاب در کنترل ضد انقلاب و بر هم چیدن آنها نقش ویژه‌ای داشتند و ارتش زنجان در این راستا شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی بعد از انقلاب نیز همچنان براساس وظیفه ذاتی که در قانون اساسی تعریف شده در کنار مردم بوده و به وظایف خود عمل کرده است.

فرمانده تیپ 216 زرهی استان زنجان با بیان اینکه نیروهای ارتش در سیل، زلزله و امدادرسانی به مردم در سال‌های گذشته در میدان خدمت بوده است ابراز کرد: در حوادث از قبیل زلزله سرپل ذهاب و سیل گلستان  در کنار مردم بوده و با استفاده از تجهیزات خود به مردم امدادرسانی کرده است.

وی با بیان اینکه ارتش با بهره‌گیری از توانمندی‌های جوانان نخبه کشور در راستای اتکا به توانمندی‌های داخلی استفاده می‌کند بیان داشت: اخیرا  یک هزار و ۱۰۰ دستگاه انواع تجهیزات و تسلیحاتی بومی سازی شده با بهره‌گیری از فناوری نوین به بدنه نیروی زمینی ارتش الحاق شد.

بیرانوند با تاکید براینکه این تجهیزات دارای ویژگی‌های خاصی هستند ادامه داد: دورزن و نقطه‌زن بودن از ویژگی‌های مهم این تجهیزات بوده و از سیستم هوشمند نیز برخوردارند.

وی با تاکید براینکه این تجهیزات به فناوری‌های روز مجهز هستند و قابلیت شبکه شدن را هم دارند ادامه داد: با این اتفاق با قاطعیت می‌توانیم بگوییم دشمنان انقلاب در هیچ جای دنیا از رصد موشک‌های کشورمان خارج نیستند.

فرمانده تیپ 216 زرهی استان زنجان با تاکید براینکه همه این اتفاقات با توانمندی جوانان کشورمان عملی شده است ابراز داشت: به همت جوانان کشورمان امروز با جرات می‌توانیم بگوییم ارتش جمهوری اسلامی ایران به فناوری‌های بروز مجهز است و ارتش کشورها همواره با تکنولوژی‌های روز حرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از تجهیزات بروز رونمایی شده اخیر به تیپ 216 زرهی زنجان اختصاص می‌یابد عنوان کرد: نیروهای زنجان نیز از این تجهیزات بهره‌مند خواهند شد.

بیرانوند در ادامه با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در سطح استان به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به همین مناسبت بزرگداشت شهید صیاد شیرازی در استان زنجان برگزار شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز شخصیتی این شهید بزرگوار عنوان کرد: این شهید والامقام واقعا صیاد دلها و از نیروهای حماسه آفرین سرزمین‌های داغ خوزستان و گردنه‌های برافراشته کردستان بوده و منادی وحدت و طلایه‌داران پیروزی‌های بزرگ نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس بودند.

فرمانده تیپ 216 زرهی استان زنجان با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی فرمانده ولایی و ولایتمدار بودند تصریح کرد: این شهید بزرگوار با هم‌افزایی و همدلی بین نیروهای مسلح به ویژه سپاه‌پاسداران و بسیج پیروزی‌های بزرگی را در برابر دشمن رقم زدند.

وی تجلیل از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز ارتش در استان زنجان عنوان کرد و افزود: دیدار و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران نیز از دیگر برنامه‌های روز ارتش در استان زنجان خواهد بود.

وی همچنین برگزاری مسابقات تیراندازی درون‌سازمانی، مسابقات فرهنگی، محفل انس با قرآن، ویزیت رایگان توسط بیمارستان ۵۵۴ ارتش به مدت ۳ روز، توزیع اقلام معیشتی در بین خانواده‌های بی‌سرپرست و نیازمند در قالب کمک‌های مومنانه، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار جمعی از فرماندهان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، پویش اهدای خون توسط کارکنان، افتتاح پروژه‌های تاسیساتی و ساختمانی را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز ارتش در زنجان عنوان کرد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری رژه خودرویی همزمان با روز ارتش در زنجان گفت: امسال به دلیل مصادف روز ارتش با ماه مبارک رمضان رژه پیاده نخواهیم داشت و از مردم ولایی و شهید پرور زنجان هم دعوت می‌کنیم در این مراسم شرکت کنند. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر