logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۹۹۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر‌کل کمیته امداد استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

موسسات خیریه‌ فاقد مجوز دبیرخانه زکات اجازه جمع‌آوری زکات فطره را ندارند

موسسات-خیریه‌-فاقد-مجوز-دبیرخانه-زکات-اجازه-جمع‌آوری-زکات-فطره-را-ندارند
مدیر‌کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه برخی از موسسه‌های خیریه و تشکل‌های مردم نهاد در روز عید فطر و یا ایام منتهی به عید فطر اقدام به جمع‌آوری زکات فطره می‌کنند، گفت: هیچ موسسه خیریه‌ای که فاقد مجوز از دبیرخانه زکات باشد اجازه جمع‌آوری زکات فطره را ندارد.

روح‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: رویکرد کمیته امداد این است تا زکات فطره از طریق شوراهای ذکات روستایی در روستا‌ها و معتمدین و مسئولان هئیت امنای مساجد در سطح شهر‌ها جمع‌آوری شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌کرد زکات فطره باید بر اساس تکلیف شرعی انجام گیرد، افزود: هشت اولویت‌ برای استفاده از زکات فطره مشخص شده است در صورتی که مصرف آن در راستای بهبود وضعیت معیشت افراد نیازمند ارجعیت دارد.

مدیر‌کل کمیته امداد استان زنجان با تاکید بر اینکه هر مبلغی که برای زکات فطره در روستاها جمع‌آوری شود می‌تواند توسط اعضای این شورا به دست افراد نیازمند روستا برسد، گفت: در صورت عدم وجود افراد نیازمند در این روستا زکات فطره از طریق شورای زکات روستایی جمع‌آوری و به کمیته تحویل داده می‌شود.

وی گفت: در طول سال‌های گذشته استان زنجان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در پرداخت زکات فطره به نیازمندان بوده است به طوری در همان روز عید فطر کل پرداختی‌ها انجام می‌شود و تاخیری در این امر انجام نمی‌شود که یکی از محاسن شورای زکات استان است.

صالحی با بیان اینکه برخی از موسسه‌های خیریه و تشکل‌های مردم نهاد در روز عید فطر و یا ایام منتهی به عید فطر اقدام به جمع‌آوری زکات فطره می‌کنند، گفت: هیچ موسسه خیریه‌ای که فاقد مجوز از دبیرخانه زکات باشد اجازه جمع‌آوری زکات فطره را ندارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر